Avatar billede bankerot Nybegynder
31. marts 2011 - 10:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook regel som sorterer på afsendernavn

Jeg modtager diverse spam, hvor afsenderadressen varierer fra gang til gang (sikkert falske). Emnet varierer også fra gang til gang, og ligeså gør teksten.

Det eneste der derimod aldrig varierer, er navnet, der vises som afsender. Jeg hader de mails.

Derfor vil jeg gerne lave en regel i Outlook, der sender alle mails fra "Afsenders navn" til en bestemt mappe.

Dette synes ikke umiddelbart muligt via "Guiden regler" i Outlook (2007).

Man de må da kunne lade sig gøre at lave en sådan regel, eller...?
Avatar billede finb Ekspert
31. marts 2011 - 10:50 #1
Læser bare med...
mvh finb
Avatar billede Blandy Praktikant
31. marts 2011 - 11:40 #2
Det vil sige at emne og e-mail addressen aldrig er den samme, men hvilket navn er det så vi snakker om?

Du kan starte en tom regel, hvor du selv definer kriterierne. F.eks afsender navn og addresse eller mails med bestemt indhold.

Du går bare i regel. Siger ny regel og lave en tom regel på meddelser.
Avatar billede bankerot Nybegynder
31. marts 2011 - 12:45 #3
@ Blandy

Sagen er netop at det du skriver - det kan man ikke.

Jo, bevares... man kan godt starte på en ny regel -> tom regel. Når dette valg er truffet, popper et vindue frem, nemlig "Guiden regler". I vinduet "Guiden regler" kan du vælge alt muligt, men du kan ikke vælge at lave en regel, som sorterer i indkomne mail på deres afsendernavn; hvilket er, hvad jeg vil i dette tilfælde.

Forestil dig at du får en mængde mails fra en afsender, der altid hedder "Nice 4U". Alt andet ændrer sig derimod fra gang til gang.

E-mail adressen der sendes fra, ændres fra gang til gang, overskrifter ændres fra gang til gang og indholdet/teksten ændres fra gang til gang.

Afsendernavnet er derimod altid "Nice 4U". En regel der smider mails med dette afsendernavn væk fra indbakken, er altså det der skal konstrueres - men hvordan?
Avatar billede Blandy Praktikant
31. marts 2011 - 13:28 #4
Oki. Ja det er vist ikke muligt i regelerne.

Du ved godt at du kan anmelde lige den slags spam til politiet. Og har krav på erstatning på vist nok 5 kr pr spam mail?

Hvis det er forskellige email adresser, forskellige indhold men samme afsender navn, så er det bevist for at ungå stadnard reglerne i outlook.

Mit foreslag er at du tilføjer de domæner de sender mail fra under uønsket mails, eller anskaffer en eksternt spamfilter hvos du kan definer postkretier.
Avatar billede bankerot Nybegynder
31. marts 2011 - 13:51 #5
Ja, man kan gøre alt mulig andet, f.eks. bruge Thunderbird i stedet for Outlook, for Thunderbird genkender nemlig disse mails som spam, men da vi taler om en PC, som bruges i arbejdsmedfør, er jeg afskåret fra andet end at lave regler i Outlook.

Ja, jeg har haft fat i IT-afdelingen, men det er jo en helt anden historie - endnu uden resultat.

En regel der smider mails væk fra indbakken, alene på basis af afsendernavn, er således det der søges.
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. april 2011 - 15:30 #6
Du burde kunne lave en regel med funktionen "med bestemte ord i meddelelsens brevhovet", som løser dit problem.
/ptj_11
Avatar billede niller10 Nybegynder
10. april 2011 - 19:17 #7
Hej,

Jeg bruger et plug-in i outlook hvor jeg kan lave disse regler.
Eks. hvis jeg ved at afsender konstant bruger navnet Niceu4 eller bestemte ord i mailen  kan jeg sætte afsender på "challenger" og afsender får en mail retur om at bekræfte sin idenditet inden jeg modtager mailen i min postkasse.

Bekræfter afsender ikke sin mail inden 7 dage smides hans mail væk.

Reglen er kanon da der kommer en del spam fra gmail.com :-(

Niller10
Avatar billede bankerot Nybegynder
12. april 2011 - 14:32 #8
Tak for inputs.

Jeg kan (desværre) ikke indstille diverse plug ins, eller i det hele taget gøre andet end at bruge Outlook via Exchange, og det virker sådan set også fint, men afsenderen af disse spammails har altså fundet en måde at omgås Outlooks regler på; bevidst selvfølgelig, men det gør jo ikke problemet mindre.

Jeg lukker tråden.