Avatar billede zaicrez Nybegynder
31. marts 2011 - 17:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flere netværk i Windows 7 - på samme tid.

Hej!
Jeg har 2 internet forbindelser som jeg gerne ville kunne bruge samtidig - men til forskellige formål.
Derfor søger jeg et program/guide til at bruge f.eks. Ethernet forbindelse 1 til browsing, download osv - altså mest på port 80.

Samtidig vil jeg gerne kunne forbinde til et irc netværk med Ethernet forbindelse 2.

Jeg har prøvet at søge rundt på google efter svar, men har ikke umiddelbart fundet noget brugbart.

Jeg bruger Windows 7 SP1 Pro.
Kender du en løsning? :)
Avatar billede glvi93 Nybegynder
31. marts 2011 - 17:18 #1
Mit umiddelbare bud vil være at bruge en virtualbox, som kører et virtuelt operativsystem inde i dit allerede standard OS, og læs lidt om hvordan fx. vmware/virtualbox laver en ekstra net-forbindelse, vil gætte på det har noget med vpn at gøre, har ikke haft så meget erfaring med det indtilvidere.
Avatar billede zaicrez Nybegynder
31. marts 2011 - 17:21 #2
Det var desværre også noget i den stil jeg kom frem til da jeg surfede rundt.
Jeg syntes bare det er lidt overkill at køre en virtualbox eller vmware for at kunne bruge en anden end den 'primære' ethernet forbindelse..
Der må være en løsning udenom :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2011 - 20:57 #3
Det kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig hvordan kan lade sig gøre!
Avatar billede zaicrez Nybegynder
31. marts 2011 - 23:46 #5
Det ser nice ud - og skal klart testes. Desværre er den ene forbindelse nede lige nu, men tester imorgen og vender tilbage.
Tak indtil videre :)
Avatar billede sleeper15 Nybegynder
01. april 2011 - 06:10 #6
Med 2 forskellige forbindelser har du 2 forskellige routere eller modemmer gætter jeg på.

løsningen er at du på den ene router/modem lukker totalt af for port 80 og den anden ... ja du kan se hvor jeg vil hen med det.. kort sagt skal du blot åbne porte på den ene du vil have en bestemt type trafik igennem, og den modsatte lukkes, og vice versa.
Avatar billede zaicrez Nybegynder
01. april 2011 - 22:46 #7
Sleeper15 - det var selvfølgelig også en idé - men, chalde's løsning virker 100% perfekt, så hvis han lige laver et svar :)
Avatar billede zaicrez Nybegynder
01. april 2011 - 22:49 #8
Iøvrigt fulgte jeg også denne guide for at gøre min ethernet forbindelse til primær.
http://ivanz.com/2009/07/08/multiple-network-connections-at-the-same-time-on-windows/
Avatar billede glvi93 Nybegynder
02. april 2011 - 21:33 #9
Chalde, kunne godt tænke mig at spørge hvordan du har tænkt dig fx at forbinde port x til den forbindelse, og port x2 til den anden forbindelse, med software hentet fra nettet, eller simpel konfiguering af windows uden ny software??