Avatar billede natsortsort Nybegynder
01. april 2011 - 12:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Regnemaskine - automatisk udregning

Hej,
Jeg har brug for at lave en funktion på en php hjemmeside hvor jeg automatisk ganger 2 indtastningsfelter til udregning af en pris.

Eks. indtast højde - indtast bredde
(pris 0,5 ligger fast)

Men jeg kunne godt tænke mig at resultatet skrives automatisk  nedenunder.

Er der nogen som ved hvordan man gør det. Java - AJAX? andet?
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2011 - 13:37 #1
<ole>

Hvis ikke du skal bruge tal/data fra serveren til udregningen, vil spørgsmålet nok høre hjemme ovre i JavaScript kategorien  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede magic-mouse Novice
01. april 2011 - 14:15 #2
http://www.magic-mouse.net/udregn-2-numre-fra-tekstbokse.aspx

her finder du en mulig løsning på dit problem. Demo og kode.
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2011 - 14:25 #3
magic-mouse >> Den kaster tonsvis af JS-fejl
Avatar billede magic-mouse Novice
01. april 2011 - 14:34 #4
Er du sikker på det, jeg anvender chrome og hvis jeg kigger i loggen er det kun den obligatoriske JS fejl fra min menu som kommer.
Avatar billede magic-mouse Novice
01. april 2011 - 14:36 #5
Finder heller ikke fjel i firebug.
Avatar billede natsortsort Nybegynder
01. april 2011 - 15:23 #6
Det er lige præcis en ting som dette jeg leder efter.

Den kører fint i Chrom, men min Firefox 3.6.16 kan ikke få det til at virke. (Der kommer ikke noget resultat frem.

Hvilken del af scriptet er det som kan være problemet med bagudkompabilitet?
Avatar billede magic-mouse Novice
01. april 2011 - 16:01 #7
Det var min feedback.

Man skal huske at fjerne console.log() :)
Avatar billede natsortsort Nybegynder
01. april 2011 - 16:34 #8
Kører :)

Mr. Mouse lægger du et svar.
Avatar billede magic-mouse Novice
01. april 2011 - 16:35 #9
Svar.