Avatar billede likedon Nybegynder
01. april 2011 - 18:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan mit grafikkort klare 2 af disse skærme?

Jeg har følgende grafikkort:
Geforce Quadro FX 1400
Og jeg kunne godt tænke mig 2 af disse skærme:
http://www.shg.dk/Skaerm/Dell-27-UltraSharp-U2711-IPS-Panel-2221806.html

Kan kortet trække 2 af dem i højeste opløsning, eller skal jeg skal jeg og have nyt grafikkort også?
Avatar billede nugga Nybegynder
01. april 2011 - 21:32 #1
Det skal du helt sikkert.
Selvom den kunne klare det, så vil det ikke være nogen speciel fornøjelse.
Jeg vil råde dig stærkt til at købe et meget bedre kort
Avatar billede Flagstng Nybegynder
01. april 2011 - 21:55 #2
Som ovennævnte skriver så vil det helt sikkert være en god idé at købe et ny grafikkort. Man skulle slet ikke tro der fandtes sådan noget gammelt lort mere.
Næsten et hvert grafikkort med to skærm-outputs vil kunne trække 2 skærme, men hvis du samtidigt skal lave bare lidt billedredigering eller lignende, så kan det klart anbefales at købe et bedre grafikkort. Klart... med det grafikkort så bruger du nok ikke megen tid på spil, så en 200-serie vil være vældigt fin
Avatar billede likedon Nybegynder
02. april 2011 - 09:17 #3
Det er korrekt jeg spiller ikke på den maskine.
Jeg var nu ikke klar over at man kunne kalde et quadro for lort *hehe*
Avatar billede likedon Nybegynder
02. april 2011 - 09:23 #4
Nu er der ikke ret mange fra 200 serien der har 2 dvi udgange, hvis nogen, og sådan som jeg læser det, skal jeg op og bruge dvi for at nå den opløsning.
Er der nogen der kan anbefale et billigt grafikkort, helst med passiv køling der kan klare opgaven?
Avatar billede Flagstng Nybegynder
02. april 2011 - 10:29 #5
Hvad snakker du om? alle fra 200 serien har da 2 DVI outputs. - GTX 260 f.eks.

Men du siger det skal være billigt og med passiv køling... Hvis du vil have et passivt kølet grafikkort med 2 DVI outputs bliver du nok nødt til at købe quadro, men de er mest beregnet til billed/video redigering og filmprodocering o.l.
Så det kan da godt være at det er bedst til dig siden du ikke spiller spil på den.

Jeg ved intet som helst om AMD's HD modsætninger, så jeg kan kun anbefale quadro.

Men prøv nu at købe de 2 skærme først og så se om dit nuværende grafikkort kan trække det. Det skal nok kunne lade sig gøre, der vil bare ikke være meget "Performance" tilbage i det. Men det er op til dig
Avatar billede likedon Nybegynder
02. april 2011 - 10:45 #6
@Flagstng
Ja det kan jeg se den har, jeg slog så ikke lige nogle 260'er op, og det var så min fejl.

Faktisk sidder jeg blot og koder php, samt noget overvågning på den maskine.
Så vil prøve med det gamle kort først, og ellers må jeg ned til en kiosk og se om jeg kan få et nyt passiv med 2 dvi'er.
jeg takker for hjælpen.