Avatar billede d-u-k Praktikant
01. april 2011 - 21:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pc kan ikke starte.

hej jeg  har en hp pavilion 1000a der ikke vil starte. jeg har set om alle stik/hardware er sat til. når jeg trykker på on knappen høre man blæseren gå i gang, men kun i en/to sek. så går den ud og on knappen begynder at blinke. jeg har prøvet at fjerne / skift ram,skærmkort men den giver ingen andre tegn fra sig. min mistanke er at det er cpuen der er def. nogen der kan hjælpe der.
Avatar billede Flagstng Nybegynder
01. april 2011 - 22:00 #1
Måske kan det være fordi at den er møg hamrende støvet indvændigt. Prøv at blæse den igennem med en kompresser, så skal du se. Det kan nemlig være årsag til mange kortslutninger og varmeudviklinger. Hvis det ikke er det, så har du ret og bør nok købe en Bærbar. Det er helt sikkert meget billigere end at sende den til rep. og du bliver også meget gladere ved en ny hurtigere bærbar
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. april 2011 - 07:54 #2
Hejsa
Det kunne godt lyde som en defekt CPU men det kan også være din strømforsyning - du kan prøve med en anden CPu eller strømforsyning hvis du kan få fingre i det. Det er dog en lidt svært ting at skifte CPU hvis du er helt "grøn".
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2011 - 08:31 #3
Har du prøvet når du har afmonteret stømmen at holde startkanppen nede i 10 sek for at aflade bundkortets komponenter?
Og så herefter forsøge igen?
Avatar billede d-u-k Praktikant
05. april 2011 - 17:15 #4
hej der er ikke støv i psu eller bundkortet. så der kan ikke være noget at kortslutte der. det er mig ikke muligt at prøve ny cpu, da jeg ikke har nogen der passer til denne maskine, har heller ikke lige lyst til at købe en ny til den da det jo er en gammel maskine. psu der må jeg vel ud og købe en og prøve den af for at se om det er den der er stået af, kan jo altid aflevere den tilbage :o)
Avatar billede d-u-k Praktikant
05. april 2011 - 17:17 #5
220661: har haft alt skilt af, så den har været uden strøm i flere dage så, ja.
Avatar billede d-u-k Praktikant
23. maj 2011 - 17:19 #6
lukker