Avatar billede emmapigen Nybegynder
02. april 2011 - 13:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

En god login/register tutorial

Hej

Jeg har brug for en god tutorial, der viser hvordan man laver et login/register i php. Jeg har en mysql i forbindelse med mit website så jeg skulle være klar til det.  Skal lige næve at jeg har prøvet mange på nette, men uden det store held
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. april 2011 - 14:25 #1
Når det er første gang du skal lave et login-system, så kan det anbefales at lave det over to gange.

Først så laver du et login-system uden brug af database. Dvs. du tjekker bare om brugernavn er bruger og kode er kode. For at lave dette skal du kigge på sessions.

Hvis det første virker, så går du videre og laver en tabel i en database, der skal indeholde brugerne. Her skal du have lavet en registreringsside, og du skal have login-siden til at udføre nogle databasekald.

Det kan anbefales at tage det i de to skridt, hvis du har svært ved det.

Hvis du allerede har prøvet flere tuturials på nettet og det ikke har hjulpet, så prøv at finde en god PHP begynder bog. Du kan gå ned på et bibliotek, hvis du ikke vil af med nogle penge. Rigtig mange PHP-bøger beskriver login i de kapitler, hvor de beskriver sessions. En bog forklarer typisk mere i dybden, og du vil nok have lettere ved at forstå det.
Avatar billede emmapigen Nybegynder
02. april 2011 - 14:48 #2
HEj og tak

Jeg har arbejdet med en del php og købt flere e-bøger og læst dem, men det viker som om at en del af de tutorials der findes på nettet ikke virker helt efter hensigten.

Så har du mulighed for at guide mig hen til et god tutorial ville jeg være meget taknemlig
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. april 2011 - 15:51 #3
Men hvad er det helt præcist, der ikke virker efter hensigten?

Jeg kender ikke umiddelbart nogle, men der er masser på google. Jeg kan prøve at kigge et par igennem senere for at se om der er nogle jeg kan anbefale.

Men er der ikke nogen af de e-bøger du har købt, der beskriver login-systemer?
Avatar billede patrickreck Nybegynder
02. april 2011 - 16:25 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2011 - 16:59 #5
her er en komplet kode
http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000505.php3?page=1
inkl mail til bruger med adgangskode osv...
Kommenteret og debatteret.
Avatar billede emmapigen Nybegynder
02. april 2011 - 17:59 #6
Har været inde på webudvikleren....fed tutorial...men jeg fik ikke helt fat på hvilken kode der skal stå på den side man vil logge ind på??

Kan du/i hjælpe med det
Avatar billede emmapigen Nybegynder
02. april 2011 - 18:02 #7
kom med et svar
Avatar billede emmapigen Nybegynder
02. april 2011 - 18:11 #8
har et problem....lige gyldigt hvilke brugernavn/pass jeg skriver kommer denne meddelelse:  Denne side kræver login adgang
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2011 - 18:43 #9
? på webudvikleren
hvad har du hentet og prøvet at bruge?
og har du oprettet dig som bruger - typisk skal man jo oprettes som bruger før man kan logge ind.
Avatar billede emmapigen Nybegynder
02. april 2011 - 19:40 #10
jeg har oprettet mig som bruger nu
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2011 - 21:10 #11
og? virker det så?
Avatar billede emmapigen Nybegynder
02. april 2011 - 22:25 #12
nix
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2011 - 11:06 #13
prøv den, jeg linkede til - når du kommer til side 3
http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000505.php3?page=3
så er der et link, hvor du kan hente den samlede kode - se efter
The complete set of code, including the HTML login pages are included in a [zip file here].
Avatar billede emmapigen Nybegynder
22. april 2011 - 18:31 #14
tak claes57  den virker fint. Kom med et svar
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2011 - 17:13 #15
ok...