Avatar billede malthelol Nybegynder
02. april 2011 - 23:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bundkort og ram

hej

jeg kender en der siger at der er lavet et bundkort der kan sidde 100 gb ram i eller så mener han at der kan være 100 gb i i alt han siger at man ikke kan købe det i nu men at der er lavet et passer det ???
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2011 - 09:49 #1
Det er skam lavet, men du skal nok have den store tegnebog frem:
http://www.top500.org/system/10587
Main Memory    229376 GB
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2011 - 12:06 #2
Der er lavet mange, intet nyt i det. Primært til store talknusere og virtuelle miljøer.
En stor del mid-end servere, highend workstations og opefter har mulighed for +100gb ram.

Ang. bundkort alene, så er TYAN en af de virksomheder som gør sig i highend boards med mulighed for en god portion ram og multiple cpu. Se evt. http://www.tyan.com/
Men som Fromsej skriver: Du får bestemt lov at betale for den slags, men ikke umuligt at have stående i arbejdsværelset hvis man har lyst.
Avatar billede malthelol Nybegynder
03. april 2011 - 13:30 #3
Okay tak men det er da ikke normal man har så mange ram hvad skal man bruge dem til syns ikke jeg kan se der kan sidde grafik i de bundkort

et bundkort til en normal computer hvor mange ram kan der sidde i det ved der er plads til 6 ram rækker i ASUS Rampage III Extreme X58 S-1366
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2011 - 14:08 #4
#3 Til normale brugere er +100gb så absolut ikke noget der kan bruges nej.
Som sagt er det primært til f.eks. talknusere (statistik, analyser, cad osv..), virtualiserede miljøer osv..

På "normale" bundkort ligger max som regel på 8-24gb som det ser ud pt.
Men til størstedelen vil 4-8gb være rigeligt inden for det næste stykke tid.
64bit er først nu begyndt at vinde ind i privaten, og deraf er der først nu kommet skub i at producenterne udvikler software/spil der kan udnytte det.
Avatar billede malthelol Nybegynder
03. april 2011 - 14:18 #5
Okay tak smid et svar :)
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2011 - 14:35 #6
Ingen point til mig.
Avatar billede malthelol Nybegynder
03. april 2011 - 14:49 #7
Okay hehe tak fordi du ville hjælpe :) også dig fromsej tak fordi du også skrev lidt vil du have ponit fromsej ?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. april 2011 - 13:14 #8
Nej tak, læg du bare selv et svar. :-)
Avatar billede malthelol Nybegynder
04. april 2011 - 14:38 #9
Okay :) og tak fordi i hjælpe