Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 10:08 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Auto åben URL´s

Hej

Jeg har søgt på nettet efter et program der automatisk an åben en eller flere URL´s jeg har indtastet så den så bruger Microsoft Internet Explorer til at åbne disse.

Det jeg skal bruge det til at at den skal lave nogle Internet Explorer logfiler og det skal være logfiler fra bestemte sider.

Er der ngle der kender sådanne et program eller gode måder at gøre dette på uden at jeg skal bruge fo meget til på det fordi det er noget jeg skal gøre hver dag.

Tak på forhånd
03. april 2011 - 10:24 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

IE version ?

Skal det være når PC'en starter op/logger ind ?
Eller på bestemte tidspunkter ?

???
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 10:31 #2
jeg bruger window 7 med SP 1 og IE version 8.0

det ville være dejligt hvis jeg kunne sætte op tider og det skal kunne sættes op til at kunne starte på et bestemt tidspunkt eller manuel start.
03. april 2011 - 10:48 #3
Opret en *.CMD fil i en passende mappe/placering (som du kan finde igen lige om lidt...)

Indeholdende præcist følgende

"%ProgramFiles%\Internet Explorer\IEXPLORER.EXE" NavnPåHjemmesiden

[Start] i SØG kassen skriv

Opgavestyring

Følg guiden til at oprette en [Opret opgave] ...
Og opret en "opgave" der starter ovennævnte *.CMD fil/program på tidspunkt(er) som du bestemmer...
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 11:44 #4
har lige kiget kort på det og det er første gang jeg leger med det så skal lige kigge på det og så vender jeg tilbage
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 13:10 #5
jeg har gemt filen 1.CMD på et sted hvor jeg nemt kan finde den med :

"%ProgramFiles%\Internet Explorer\IEXPLORER.EXE" http://www.dansk-thai.dk/news.php

Under...

Generelt: har jeg bare givet den et navn

Udløser: Har jg oprettet en ny der udløser efter tidsplan, daglig med dato og tid og så er den akiveret.

Handlinger: Oprettet en ny med handlingen "Start et program" og i program/script er stien til filen.

Resten har jeg ikke rørt ved og den kommer op med et hurtigt, sort billedet og lukker ned igen men den har ikke nået at kører det for der er ikke vist i "besøgt sider" at jeg har været på denne URL.

Er der noget jeg gør forkert?
03. april 2011 - 14:14 #6
... hvis du selv manuel kører nævnte 1.cmd ... hvad så ?
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 14:50 #7
så gør den det samme... popper hurtigt op og intet andet
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 14:52 #8
og jeg kan selt ikke nå at se hvad den gør før den har lukket den ned igen
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 14:56 #9
når jeg går ind i IE og ser i "Favoritter" og "Oversigt" så er der ikikke nogle nye sider blevet ånet
03. april 2011 - 14:59 #10
Check lige i filen igen!
Husk MELLEMRUM samt "" de rigtige steder...

Evt. skrive

PAUSE

som en linie til sidst...
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 09:27 #11
nu har jeg kigget fren og tilbage på filen og der er intet af hvad jeg kan se at der skulle være en fejl:

"%ProgramFiles%\Internet Explorer\IEXPLORER.EXE" http://www.dansk-thai.dk/news.php
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 10:21 #12
nu har jeg prøvet med "PAUSE" og den komme med denne meddelse:

c:\Windows\system32\"c:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORER.EXE" http://www.dansk-thai.dk/news.php

Program Files\Internet Explorer\IEXPLORER.EXE"´ blev ikke genkendt som en i eller ekstern kommando, et program eller en batchfil
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 10:32 #13
ahh det var IEXPLORER.EXE dr ikke var stavet rigtig der skulle ikke et "r" i enden.

Er der i samme fil mulighed for at den lukker den ned igen efter den har startet den op?
04. april 2011 - 11:52 #14
Hvad/hvordan skal du registere/logge fra siden ?
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 12:08 #15
Den skal kun lægge en log fil og ikke andet. Sden skal jeg ikke bruge til noget. Det bare så andre kan se at jeg har besøgt siden vis log filer.

Jeg ved ikke om log filerne viser hvor lang tid jeg har været på siden.... men det håber jeg ikke.

Men i det srore hele skal den bare register en log fil som et besøg på denne/disse sider og bare bruge så lidt ydelse som muligt.
Hvis alt det kn gå ubemærket hen ville det være top, så den klare det hele.

Åbne, register log fil og lukke.
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 12:12 #16
det er kun log filen jeg skal bruge
04. april 2011 - 18:02 #17
Har på fornæmmelsen at der i sidste ende ikke er tale om nævnte www.dansk-thai.dk/news.php ?
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 19:26 #18
her når jeg sidder i fængsel er jeg nød til at studere 30 timer m ugen men det når jeg ikke lige op på. Så fængslet går ind og kigger i mine log filer om hvor meget jeg har studeret. Så det er det jeg ville være sikker på er der så jeg ikke går hen og mister min computer og der med min kontakt med min datter. Så det er det der er i det.
04. april 2011 - 19:36 #19
Hmmm...
04. april 2011 - 19:38 #20
Efter denne 1.cmd trix, skal jo køres 'et eller andet' som dræber IE ???
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 20:05 #21
ja det er nemlig det. er det noget du kender noget til?
04. april 2011 - 20:15 #22
#20 detaljen vil jeg lade andre om at kommentere på ?
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
04. april 2011 - 23:48 #23
jeg har fundet løsningen på det så bare læg et svar
05. april 2011 - 06:49 #24
Ping...

(Og den sidste fidus var så ???)
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
05. april 2011 - 07:30 #25
start iexplore http://www.websiteoutlook.com/%website%
ping 127.0.0.1 -n 7 -w 1000 > nul
taskkill /F /IM iexplore.exe

det var den enste måde jeg kunne få det til at virke.
Jeg ville nu gerne have den til at åbne og lukke hurtigere men så registrer den ikke og filer ellers lukker den ikke ned igen.
Så tror det er løsningen indtil jeg finder ud af mere.

Tak for hjælpen Karise