Avatar billede HRaunholt Nybegynder
03. april 2011 - 14:47 Der er 10 kommentarer

Formatering

Hej jeg har brug for lidt hjælp. Der er kommet virus på min søns computer og den kan kun startes i fejlsikker tilstand. Alt der er værd at gemme, fik vi overført inden virus. Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal formatere. Jeg er helt grøn så ikke for meget fagsnak så kan jeg ikke følge med.
Avatar billede HRaunholt Nybegynder
03. april 2011 - 14:53 #1
Det er en zepto
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 14:59 #2
Xp, Vista, Win 7 eller?
Avatar billede chrisscan Juniormester
03. april 2011 - 15:00 #3
Jeg kender kun til 1 metode, hvis du skal formatere hele harddisken. du skal tage den ud af maskinen og montere den som ekstert drev på en anden maskine. På denne maskine formaterer du så harddisken og evt. deler den op i flere drev (partionere den) Du kan evt. bruge Partition Magic til det. Det er et godt program, der både kan formatere og partionere. Du kan for en billig penge købe et kabelsæt, der forbinder harddisken med en computer til dette job.
03. april 2011 - 15:01 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
03. april 2011 - 15:02 #5
Ref #3: Hvorfor denne besværlige metode ??? De nævnte kan gøres undervejs i instalationen...
Avatar billede chrisscan Juniormester
03. april 2011 - 15:04 #6
Ja, man kan selvfølgelig smide installationsdisken i og geninstallere styresystemet og derefter formatere de andre drev.
Avatar billede HRaunholt Nybegynder
03. april 2011 - 15:09 #7
xp
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 15:11 #8
Avatar billede HRaunholt Nybegynder
03. april 2011 - 15:14 #9
Jeg kan ikke finde cd og alt det andet vi fik med den gang. Jeg har kun fra vores nye computer en acer win7
03. april 2011 - 15:46 #10
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...

---

Du skal jo bruge en ægte XP instalations CD til det !!!

Har du på nogen måde prøvet det før ?

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...

Nærlæs iøvrigt her ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

---

Såååå - det er ikke bare lige gennemført på ~1 times tid; reserver >4 timer PC tid til 'øvelsen' !!! Også hvis du HAR styr på ovenstående 'detaljer' ...