Avatar billede J-Peder Nybegynder
04. april 2011 - 13:01 Der er 2 kommentarer

Mangler en varemodtagelses ¨post i lagerkart

Jeg er stødt på en fejl lagerkart i C5 4.2.1. SQL. Ved følgeseddel opdatering via indkøbsmodulet sker det engang imellem at der ikke bliver lavet en lagertilgangs post. Alt ser fint ud bortset fra der mangler en postering. Ved indkøbsfaktura opdatering sker der en +/- økonomisk/fysisk postering. Ses nemmest ved at kigge på beholdning her vil der stå en åben minus beholding. Ved gennemløb af ca. 1 milliard poster jeg fundet ca. 200 poster for de sidste 5 år. Ikke noget at sige til at der er uforklarlige lager diff. Hvad skyldes det - er det en kendt fejl.
Avatar billede mariaf Juniormester
04. april 2011 - 23:15 #1
Fejlen er ikke umiddelbart kendt, men jeg ville melde den til Micrsoft, så de kan kigge på den.

Mvh Maria
Avatar billede J-Peder Nybegynder
04. april 2011 - 23:34 #2
Hej - fejlen er kendt har jeg snuset mig frem til. Der mangler den fysiske postering der sker ved indkøbsbogføring. Ved indkøbsfaktura opdatering sker der en korrekt +/- fysisk og økonomisk postering. Ved opslag i beholdning vises minus i modtaget samt modtaget beløg også er i negativ. Kører med C5 4.2.1