Avatar billede mixeren Nybegynder
07. april 2011 - 07:52 Der er 5 kommentarer

Mærkelige problem med FTP server der dør ved visning af indhold.

Hej gruppe.

Jeg har et underligt problem med min proftpd server. Den dør lige inden den skal vise indholdet af mappen. Det vil sige at det er forbindelsen der dør. Jeg kan lukke mit ftp program ned og når jeg så forsøger igen, så kan jeg logge på igen, men med samme resultat.

Jeg har forsøgt at benytte alternative porte, men uanset hvad jeg prøver så kan jeg ikke få et brugbart hul igennem.

Jeg kan godt logge på ftpserveren over lokalnettet. Den virker temelig træg under login, men med lidt ventetid så kan jeg overføre filer.

Jeg har så haft mistanke på routeren, men da jeg har 2 servere stående bag den og testet opsæningen ved at forwarde ftp porte til den anden server har jeg kunne udelukke at det skulle være roteren. Når routeren er sat op til test serveren, så køre login nemlig helt perfekt.

Der må være en eller anden fil, som har en forkert indstilling, men hvilken?
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. april 2011 - 15:08 #1
Kører du med passive porte på serveren, det kan være derfor?
Det kan også tænkes afhængig af opsætning at du skal bruge passive mode i FTP klienten, eller slå det fra hvis det er slået til.
Avatar billede mixeren Nybegynder
07. april 2011 - 16:57 #2
Syntes ikke jeg kan finde noget i proftpd.conf som kunne omhandle pasive porte. Ud over linjen:
DefaultRoot ~
Som jeg selv har indsat i config på den server der ikke virker korrekt så er config filen på de to servere identisk.
Avatar billede mixeren Nybegynder
07. april 2011 - 17:14 #3
Når jeg forsøger via Total Commander, så død den bare på det tidspunkt hvor der skulle have vist indholdet af mappen. I stien viser den godt nok hjemmediret, men indholdsruden er bare blank.

CoffieCup free ftp er lidt mere meddelsom, den kommer med følgende fejl:

Sorry, the action you are trying to complete has timed out. [28] Additional information: server response timeout.
Server has replied: [500] Illegal EPRT command.

Jeg har selvfølgelig forsøgt at fjerne linjen DefaultRoot ~, men det hjælper ikke noget.
Avatar billede mixeren Nybegynder
07. april 2011 - 17:28 #4
Syslog siger:

Apr  7 17:20:34  FTP session opened.
Apr  7 17:20:34  - mod_delay/0.4: delaying for 12 usecs

Auth.log siger bare: "Login successful"
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2011 - 12:05 #5
Jeg vil næsten også tro, at det har noget at gøre med "PassivePorts" eller måske "MasqueradeAddress" at gøre...
Prøv at læse denne side: http://www.proftpd.org/docs/howto/NAT.html - specielt de sidste par Q&A.

Det er muligt at du også skal sætte en VirtualHost op til dit LAN. Men nu ved jeg ikke hvordan din .conf fil ser ud.

DefaultRoot SKAL være der... Den angiver hvilken mappe brugeren skal starte i, når han/hun logger på serveren.

"the user's current working directory after login is set to the DefaultRoot instead of their normal home directory."
http://www.proftpd.org/docs/directives/linked/config_ref_DefaultRoot.html