Avatar billede wicked Juniormester
08. april 2011 - 21:05 Der er 2 løsninger

Historgram i Excel 2007

Hey eksperter!

Jeg skal lave et histogram i Excel 2007, men jeg kan ikke få værdierne på X-aksen til at stå som jeg gerne vil have. Jeg har tegnet et eksempel i word på hvordan jeg gerne vil have det skal se ud:

http://billedeupload.dk/photo/2011-04/679d5329

Det som jeg ikke kan få den til er at skrive værdierne under "linjerne" der danner boksne. I normale søjlediagrammer står tallene i midten under søjlen og det er ikke det jeg ønsker.

Håber der er nogen der forstår mit spørgsmål og kan hjælpe :)
Avatar billede iver_mo Nybegynder
10. april 2011 - 20:39 #1
Så vidt jeg kan se lader det sig ikke gøre. Umiddelbart er det fornuftigt nok, da man jo ikke ved om tallet hører til den ene eller anden søjle...

Ved godt at man kan regne det ud ved at se på første eller sidste søjle, men det bør ikke være nødvendigt.
Avatar billede wicked Juniormester
10. april 2011 - 20:48 #2
Det var også det jeg kom frem til :)