Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
11. april 2011 - 11:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan man installere MS-Office på en USB nøgle ?

Kan man egentlig installere Microsoft Office 2007 eller 2010 på en USB nøgle?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg har en udemærket, lidt ældre Office version på PCen.

Ville prøve den nyeste. Men har ikke lyst til, evt., at få ødelagt den MS Office, der er i forvejen.

Desuden ville det være smart, hvis man kunne have den med sig på en USB ! - Hvis man altså kan ?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 13:42 #1
Det kan du godt, sæt CDén i DVD/CD romdrevet, højreklik og vælg Kopier,åbn din USB nøgle og vælg sæt ind, har lige prøvet handlingen med Office 2003 og det virker fint,har dog ikke kørt Indstallationen, da der er Installeret Office 2007 på PCèn, men når jeg klikker på Setup, Vises Dialogboksen hvor Produktnøglen skal indtastes.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. april 2011 - 13:42 #2
Du kan installere flere versioner af Office på samme PC, uden at de konflikter med hinanden. For mere info, se:
http://wordblog.thedoctools.com/#post107
og evt. også
http://wordblog.thedoctools.com/#post108
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 14:00 #3
#2 Tak for info :-))
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. april 2011 - 14:15 #4
Velbekomme.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2011 - 14:17 #5
Du kan for så vidt godt installere office på en USB-nøgle.... - men du kan altså ikke tage installationen med og benytte på en anden PC.

Den primære årsag er, at installationen lægger filer mange andre steder end på installationsstien - således også under c:\programmer\fælles filer\Microsoft..... og naturligvis også data i Windows registreringsdatabase, der jo hører PC´en til.

Sekundært ville der opstå problemer med forskellige licenstyper - en OEM installation har du f.eks. kun ret til at benytte på den PC, den er installeret på første gang.

Så de to eneste årsager jeg kan komme på som årsag til at ville installere på et USB-drev, er enten p.g.a. pladsmangel på den interne harddisk, eller hvis harddisken er så gammel, at USB-disken er hurtigere...

Men som skrevet ovenover, er det ikke noget problem at have to sameksisterende office-versioner - MED UNDTAGELSE AF outlook. Din gamle outlook vil derfor blive afinstalleret, hvis du ikke fravælger den i den ny installation.
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
11. april 2011 - 16:01 #6
Jeg siger MANGE tak -

Kom med svar, så I kan få points ...

mvh JR
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2011 - 16:06 #7
Jeg hopper over, tak...
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 16:12 #8
OK