Avatar billede kennethjohnsen Nybegynder
11. april 2011 - 13:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Generering af Word-dokumenter fra Delphi web-app.

Jeg har en web-applikation lavet med Delhi 2007 og Intraweb.

I denne applikation vil jeg gerne lave noget kode, der genererer et Word-dokument. Dette kan jeg gøre vha. OLE. Jeg har faktisk tænkt på at udskille det i et separat kommando-linie-værktøj, der kan startes af web-applikationen.

Mit spørgsmål er så: Hvad sker der hvis flere brugere forsøger at generere hver sit Word-dokument samtidigt?

Vil der køre flere instanser af Word?

Vil der evt. kun køre én instans? Dette ville være rigtig træls, for så skal man checke om der er flere samtidige igang, inden man lukker Word ned.

Kan det overhovedet lade sig gøre at bruge OLE kald til Word på en server, hvor der jo ikke er en bruger logget ind?

Mvh. Kenneth.
Avatar billede tolderlund Nybegynder
13. april 2011 - 09:26 #1
Jeg antager det fungerer med Word som Excel (hvor jeg har lidt mere erfaring), hvor det er din kode der bestemmer om du danner en ny instans hver gang og lukker den korrekt ned hver gang. Det kan godt være lidt tricky.
Det burde også fungere selv om en bruger ikke er logget på, men det har jeg aldrig prøvet.
Det den slags som du er nødt til at teste i praksis.
Avatar billede kennethjohnsen Nybegynder
13. april 2011 - 09:55 #2
OK. Det lyder godt.

Jeg er kommet så langt et jeg har lavet et lille test-projekt (godt nok i C#), hvor jeg ser om der findes en instans i forvejen:

app1 = (Word.Application)System.Runtime.InteropServices.Marshal.GetActiveObject("Word.Application");

Hvis ikke, laver jeg en ny.

Når jeg er færdig med at generere, checker jeg Documents.Count:

if (app1.Documents.Count < 1)
{
  ((Word._Application)app1).Quit();
}

Jeg ved ikke om det er helt korrekt.

Mvh. Kenneth.