Avatar billede Rune Sommer Mester
12. april 2011 - 01:01 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan man frit vælge udbyder?

Jeg har et banalt spørgsmål.

Jeg er bosat i Jelling og får pt. internet via "Dansk Kabel TV" som tidligere hed "Arrownet+". Dengang de hed Arrownet+, oplevede jeg meget ustabilt internet med mange huller, nedbrud og routere/modem som skulle genstartes/resættes i tide og utide. At de har skiftet navn har IKKE gjort mig mere tilfreds med dem.

Mit 1000kr. spørgsmål er så: Er jeg BUNDET til at have Dansk Kabel TV som Internet og TV-udbyder? De udbyder til mig via Jelling Antenneforening.
Men jeg vil VIRKELIG ønske, at jeg frit kunne vælge en anden udbyder. Men jeg har ingen idé om hvem der ellers udbyder - og om det kan lade sig gøre, når man nu (vistnok) har kabel via denne antenneforening.

Hvis jeg havde penge til en tekniker, og kunne flytte min kogeø i køkkenet, ville jeg grave telefonstikket frem igen og så hyre fx. Telmore eller en anden stabil udbyder. Er træt af huller i nettet.
Avatar billede MartinAlb Nybegynder
12. april 2011 - 01:25 #1
Prøv at snakke med din antenneforening - de kan nok give dig et svar :)
Avatar billede Rune Sommer Mester
12. april 2011 - 01:29 #2
Der ligger også lidt i spørgsmålet - kan jeg få internet udenom Jelling Antenneforening? Skal jeg være afhængig af dem fordi jeg tilfældigvis bor i området?
12. april 2011 - 06:47 #3
Har du TDC / Fastnettelefon snor til boligen ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2011 - 08:26 #4
Dit Internet via kabel-TV er nok fastlagt af antenneforeningen. På længere sigt kan du prøve at overbevise dem om, at deres nuværende valg ikke er godt.

På kort sigt kan du tage en anden udbyder:
1) Du kan gå til mobilt bredbånd
2) Du kan bruge trådløst internet: skyline.dk
3) Du kan få telefonselskabet til at trække en ny ledning og lave et stik (jeg gætter på 1000 kr, men bedre end at flytte rundt i dit køkken), og så vælge stort set en vilkårlig ADSL-udbyder
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. april 2011 - 02:04 #5
@Karise.
Jeg har ikke fastnettelefon. Mit telefonstik er blevet "fjernet" da det nu er placeret bag en koge-halvø i køkkenet (de tidligere husejere gjorde dette  *grrr*).

Jeg har coax-kabel-udtag i væggen som jeg bruger til TV/internet pt. Men jeg har så også det tidligere telefonstik somewhere. Jeg har ikke selv set det, da jeg ikke (endnu) orker at bikse med at flytte en kogeø for at finde noget kobber i væggen.

@Erik.
Har selv overvejet mulighed 1 og 3 - kendte ikke til 2'eren.
Synes det er lidt tarveligt, hvis noget kobber i væggen skal administreres af nogen, der vælger for mig. Men så må jeg jo forsøge at overbevise dem om noget andet :)
Avatar billede Rune Sommer Mester
08. august 2011 - 18:32 #6
Lukkes pga. ælde. Jeg fandt aldrig rigtig helt ud af hvordan tingene hænger sammen - ellers har jeg hvertfald glemt det igen.

Giv et svar, hvis i vil have points. :)
08. august 2011 - 21:11 #7
Ping...

Læg selv et [svar], så deler vi ...