Avatar billede tjunk Nybegynder
12. april 2011 - 17:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

32 eller 64 bits programmer

Ja, jeg går da ud fra, at når man downloader et program, så finder downloadnings-stedet selv ud af, om man skal bruge et 32 eller 64 bits program ...

Med mindre der ligefrem er valgmuligheder, så man selv, naturligvis vælger det rette.

Kan man se på et program, om der er 32 eller 64 bits program ?
Avatar billede beetle Nybegynder
12. april 2011 - 19:05 #1
Du kan ikke gå ud fra at "downloadnings-stedet" selv gør sig klog. Det skal du, som oftest, selv gøre.

Hvis programmet havner i "Progra Files" mappen er det 64 bit. Hvis det havner i "Program Files (x86)" er det 32 bit.
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2011 - 19:15 #2
Du kan ikke gå ud fra at "downloadnings-stedet" selv gør sig klog. Det skal du, som oftest, selv gøre.[div]ENIG!

Du kan finde ud af om du har 64 eller 32 bit ved at kigge i specifikationerne på din pc ELLER:
Start--->Højreklik på "Computer"--->Egenskaber--->Og så står det som vist på billedet: http://gratisupload.dk/billede/thumb/58661/full/

ELLER

Skriv [div]Kontrolpanel\System og sikkerhed\System
i Windows Stifinder.
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2011 - 19:18 #3
Sådan:

Du kan ikke gå ud fra at "downloadnings-stedet" selv gør sig klog. Det skal du, som oftest, selv gøre.
ENIG!

Du kan finde ud af om du har 64 eller 32 bit ved at kigge i specifikationerne på din pc ELLER:
Start--->Højreklik på "Computer"--->Egenskaber--->Og så står det som vist på billedet: http://gratisupload.dk/billede/thumb/58661/full/.

ELLER

Skriv
Kontrolpanel\System og sikkerhed\System
i Windows Stifinder og så står det som vist på billedet: http://gratisupload.dk/billede/thumb/58661/full/.
Avatar billede tjunk Nybegynder
12. april 2011 - 20:32 #4
Taxi

Øh, måske spurgte jeg så det kunne misforstås?

Ja, ved ved godt at jeg selv har en 32 bits PC
(Der er kun 1GB Ram, så - 64? - Nej, desværre)

Kigger også nøje efter, om der står noget på de små programmer som bliver downloadet, om det er 32 eller 64 bits.
(Som reglen står der ingen ting)

Det jeg mente var, om man på programmerne kunne se om de var 32 eller 64 bits - Når man havde installeret dem.

OK - Man kan sikkert ikke installere et 64 bits program på en 32 bits PC!

Eller kan man?
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2011 - 21:47 #5
Det jeg mente var, om man på programmerne kunne se om de var 32 eller 64 bits - Når man havde installeret dem.
Det ved jeg ikke.

Jeg har oplevet på nogle sider at hvis man prøver at installere et program som ikke kan køre på ens styresystem, så kan man ikke installere det. Hvis du ikke får det af vide, tror jeg du kan installere og bruge programmerne. Det bygger jeg på at mange Vista programmer også kører fint på Windows 7. Jeg vil mene at 64 og 32 bit er en mindre forskel end Vista og Windows 7 ;)
Avatar billede bobiboblolo Nybegynder
12. april 2011 - 22:22 #6
Der er næsten aldrig forskel på Vista og Windows 7 de fleste ting køre på begge.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2011 - 03:36 #7

Det jeg mente var, om man på programmerne kunne se om de var 32 eller 64 bits - Når man havde installeret dem.

Det kan man.

Der er 2 byte et sted i EXE filen som fortaeller om det er en x86, x86-64 eller Itanium EXE.
Avatar billede tjunk Nybegynder
13. april 2011 - 07:33 #8
Taxi

... Så må I gerne komme med yderligere svar, så I kan få points for jeres deltagelse ...
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2011 - 16:20 #9
Der er næsten aldrig forskel på Vista og Windows 7 de fleste ting køre på begge.
Nemlig! derfor kører nærmest alle 32 bit også på 64 bit.
Avatar billede beetle Nybegynder
13. april 2011 - 17:09 #10
Det korte af det lange af al den snak er, at med mindre vi snakker device drivere eller store ressourekrævende programmer så er den reelle forskel, i dag, på at afvikle et 32bit eller 64bit program på en 64bit CPU/OS marginal.

Selvfølgelig bør man installere en 64 bit version hvis den er tilgængelig, men katastrofen er altså ikke specielt stor.

Omvendt betyder det vel - med bredbåndshastighederne af i dag - mindre om du får downloadet en 64bit version ved en fejl, hvilket igen ikke er specielt sandsynligt, da disse som oftest listes særskilt og er noget man skal lede efter.
Avatar billede tjunk Nybegynder
13. april 2011 - 18:37 #11
Flere der vil have points?