Avatar billede pnr Nybegynder
15. april 2011 - 09:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Liste med alle byer i Danmark og England med geo koordinater

Er der nogen der ved hvor man kan købe en liste med alle byer i Danmark og England, med tilhørende geo koordinater?

Hvis ikke med geo koordinater så evt. uden?
Avatar billede phillips Nybegynder
15. april 2011 - 10:00 #1
Det har været op at vende flere gange her.

Det korte svar (for Danmark) er nej. Men en workaround findes, da du kan hente samtlige postnumre hos Post Danmark (http://www.postdanmark.dk/iis/postnumre/_content/Download.asp).

Derefter kan du bruge fx Google Geocoding API'et til at finde koordinater for hvert postnummer (http://code.google.com/intl/da/apis/maps/documentation/geocoding/).
Avatar billede 2c Nybegynder
15. april 2011 - 10:03 #2
Vedr. DK.

Så har jeg lavet en fil med samtlige postnumre. Jeg har linket dem til en kommune, og kommunerne til en region.

Se den her: http://www.clauskc.dk/serenety/archives/165-Region-Kommune-Postby.html

Jeg er også meget intereseret i at få fingre i en liste med tilhørende geo koordinater :-)
Avatar billede pnr Nybegynder
15. april 2011 - 10:41 #3
Tak for jeres kommentar!

Det kan da ikke passe at alle byer i Danmark ikke er registreret som en liste man kan bruge.
Avatar billede phillips Nybegynder
15. april 2011 - 10:48 #4
Du kan komme tæt på med Stednavneudvalgets liste, men den findes kun i PDF-format, så den er lidt svær at importere til noget brugbart:

http://www.stednavneudvalget.ku.dk/autoriserede_stednavne
Avatar billede pnr Nybegynder
16. april 2011 - 09:53 #5
Mange tak for jeres kommentar! smid nogle svar så er der point!
Avatar billede 2c Nybegynder
16. april 2011 - 11:26 #6
Ok. Du må meget gerne skrive her igen, hvis du finder nogen gode data der kan bruges. Både for DK og andre lande.
Avatar billede phillips Nybegynder
16. april 2011 - 16:34 #7
:-)
Avatar billede phillips Nybegynder
16. april 2011 - 16:34 #8
Prøver igen...
Avatar billede pnr Nybegynder
17. april 2011 - 19:20 #9
@2c jeg skal nok melde tilbage hvis jeg finder nogle gode date :-)