Avatar billede zimmer30 Nybegynder
17. april 2011 - 21:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

LogonUI.exe - fejl i afbildning

C:\windows\system32\rpcrtremote.dkk er enten ikke beregnet til at køre windows, eller den indeholder fejl. Prøv at installere programmet igen ved hjælp af de oprindelige installationsmedier, eller kontakt sysadm eller programforhandleren, hvis du ønsker hjælp.

Dette står i en box hver gang min nabo starter sin com.
Jeg har lovet at hjælpe ham det jeg kan, men er gået fast.
Jeg har forsøgt gendannelse af system, fejlsikret tilstand osv, men intet virker.
Han kører Windows 7 som jeg ikke har alverden erfaringer med.
Han har original RecoveryDVD til Vista og original opgradering fra vista til Windows 7 DVD´er. Men jeg synes ikke jeg kan få dem til at gøre nogen hjælp.

Håber lidt på kvikke hoveder herinde vil hjælpe mig med at hjælpe min nabo.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2011 - 21:11 #1
17. april 2011 - 21:22 #2
Her er samme skrevet i 'kort' form ->

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe    /Scannow  > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
17. april 2011 - 21:39 #3
Jeg kommer på intet tidspkt så langt at jeg kan "Gå i Start"
Men jeg mener jeg kan åbne en "dos-prompt" når jeg trykker F8 ved opstart
Vil jeg kunne skrive SFC.exe der?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
18. april 2011 - 17:08 #4
Når jeg tænder computeren, skriver den:

LogonUI.exe - fejl i afbildning
C:\windows\system32\rpcrtremote.dkk er enten ikke beregnet til at køre windows, eller den indeholder fejl. Prøv at installere programmet igen ved hjælp af de oprindelige installationsmedier, eller kontakt sysadm eller programforhandleren, hvis du ønsker hjælp

Det samme skriver den når jeg forsøger at starte i fejlsikret tilstand, og den ender også med samme meddelelse vis jeg prøver genoprette fra tidligere tidspkt.

Jeg endte også med meddelelsen da jeg forsøgt af starte fejsikret med kommandopromt.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
18. april 2011 - 21:09 #5
Kan jeg ikke få den til at boote fra DVD?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
20. april 2011 - 10:21 #6
Slet ingen der kan hjælpe mig med problemet, eller evt. fortælle hvordan jeg kan få computeren til at starte via cd/DVD.

Der må ligge noget repair på cd/DVD som man kan bruge
20. april 2011 - 17:43 #7
... hvad gør den da ? Eller IKKE gør hvis du (forsøger at) opstarte på CD/DVD ?

Check i BIOS ...
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
20. april 2011 - 20:17 #8
Når jeg booter via win7 DVD får jeg mulighed for at reparer windows.
Den kommer og siger der ingen fejl er.
Jeg kan også åbne en kommandopromt. og kører SFC fra den. efter 30 sekunder siger den at der er rettelser der kræver en genstart af computeren.
Når jeg så genstarter den og vælger at boote fra DVD igen, og går ind i kommandoprobmpt igen og kører SFC igen, siger den bare det samme... nemlig at den skal genstartes og kører igen.

Hvis jeg genstarter og IKKE booter fra DVD igen, starter den op med LogonUI fejlen igen
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
23. april 2011 - 08:59 #9
Nogen ide karise_larry? eller andre?
23. april 2011 - 09:31 #10
(Andre i denne tråd ?)
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
24. april 2011 - 10:43 #11
Så må jeg hellere sende den tilbage til nabo igen
ØV ØV ØV
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
01. maj 2011 - 12:02 #12
Sendt til Rep.
Spg lukkes
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
01. maj 2011 - 12:03 #13
Blev returneret til nabo som sendte den til rep.