Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 11:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bærbar fryser

Jeg har i et stukke tid haft et problem med min bærbare.
Det er en Acer Aspire 8930.
Den har det med, uden varsel at fryse. Ingen fejlmeddelelser, ingenting. Den fryser bare.
Jeg er derefter nødt til at slukke manuelt. Hvis jeg tænder den igen med det samme er den tændt et øjeblik hvorefter den selv slukker og tænder igen, men uden at der sker noget. Den står bare tændt, uden aktivitet på harddisken og sort skærm. Hvis jeg lader den stå i et minuts tid kan jeg starte den op igen.
Jeg har ikke kunnet finde noget system i hvornår den gør det. Det har ikke været ved nogle specielle aktiviteter på den. Ikke så vidt jeg har kunnet regne ud ihvertfald. Det eneste tidspunkt jeg har lagt mærke til at den konsekvent fryser er ved overførsel fra mit kamera.
Den begyndte at gøre det efter jeg havde formateret den og gendannet til fabriksindstillinger. Noget jeg har gjort måske hver anden måned siden jeg købte den for to år siden.
Jeg har siden formateret den flere gange. Uden resultater, hvilket får mig til at tro det er et hardware problem.
Er der en måde jeg kan finde frem til hvor fejlen ligger? Jeg håber lidt det er harddisken der er ved at være færdig. Det er da et overskueligt problem, der er til at fikse.
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 11:58 #1
Og sig endelig til, hvis der skal bruges flere oplysninger.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2011 - 12:03 #2
Det ville nok hjælpe hvis man fik at vide under hvilket styresystem du kører?
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 12:16 #3
Selvfølgelig. Sorry. Tanketorsk. Desværre stadig Vista. Det skal der også gøres noget ved.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2011 - 12:29 #4
Har du set efter at der ikke er anmærkninger i enhedshåndteringen? Manglende drivere efter opdatering.
Hent eventuelt Slimdrive den finder nye og opdaterede drivere den er gratis du skal registrere dig for at den virker.
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 13:01 #5
Den eneste anmærkning er ved en brugerstyret inputenhed. Jeg ville da heller ikke tro at en manglende driver kan gøre at computeren ikke vil starte op. Det er ikke sådan at den begynder at loade windows og så fryser.  Efter den har frosset og jeg genstarter manuelt når jeg ikke engang til Acer intro skærmen. Det er bare sort skærm. Men jeg har installeret og kørt Slimdrive. Der er en del uddaterede drivere. Jeg prøver at installere opdaterede versioner og vender tilbage.
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 13:35 #6
Der kan man bare se, hvor lidt jeg ved om computere. Alle drivere er opdaterede og jeg har kunnet overføre alle billeder fra mit kamera. Hvilket lige er den eneste test jeg kan komme på.
Men jeg har før troet den var fikset, hvor problemet bare lod vente lidt på sig. Jeg giver den lige til i aften før jeg begynder at blive alt for glad. Men lige nu er du min helt og fortjener alle de point jeg kan smide efter dig.
Tak skal du have.
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 14:02 #7
Det blev en kortvarig glæde. Cirka 20 minutter, så frøs den igen.
Andre forslag? Jeg har prøvet at køre Data Lifeguard Diagnostics fra WD. Men jeg har indtil videre ikke været i stand til at køre en komplet scanning uden at computeren er frosset.
Avatar billede esparanza Nybegynder
18. april 2011 - 14:53 #8
Siden du formaterede den, har du så opdateret alle drivere?
Avatar billede esparanza Nybegynder
18. april 2011 - 14:54 #9
Jeg kan se det har du gjort.
Avatar billede esparanza Nybegynder
18. april 2011 - 14:55 #10
Har du både anti virus og antispyware software på din computer?
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 15:05 #11
Jeg har begge dele og de er kørt. Ingen fejl. Jeg har også kørt CCleaner. Men jeg har som sagt ikke kunnet tjekke harddisken for fejl da computeren indtil videre er frosset hver gang jeg har prøvet.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2011 - 15:49 #12
Jeg håber lidt det er harddisken der er ved at være færdig.

Forslag hvis du køber ny HD. Den gamle er sikkert en  5400 Omd. eller mindre.
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=HM500JJ&pn=Samsung&vare=562024&f=edbp
Køb også et etui til den gamle så kan du ellers bruge den som ekstra
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=UA0041B&pn=Logilink&vare=517239
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 15:56 #13
Tak for forslag. Det kunne bare være fedt hvis det ikke var nødvendigt at skifte HD. Hvis jeg køber en ny, er det så muligt at lave backup af windows fra min gamle? Bare så jeg ikke behøver købe nyt windows lige med det samme.
Avatar billede mum Juniormester
18. april 2011 - 15:57 #14
Eller kan jeg bare downloade en ny kopi og bruge produktnøglen igen?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2011 - 16:51 #15
Hvis det er en nøgle der passer er der ingen problemer i det det skal bare være den samme hardware du bruger da nøglen er bundet hertil.og hvis det er en Home skal det også være det!
Avatar billede mum Juniormester
05. maj 2011 - 09:07 #16
Luk
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2011 - 09:44 #17
Og hvad endte det så med??