Avatar billede Slettet bruger
19. april 2011 - 12:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sims3! Kan den bruges? :-)

Jeg sidder og skal finde min første bærbar, og har egentligt ikke så mange krav, andet end den skal kunne spille sims 3 uden at hakke eller være langsom. Jeg har ikk så meget styr på computere så kan ikk finde ud af om denne bærbar kan bruges så spillet køre optimalt?
Er der nogle der lige ville tjekke om den kan bruges? Tak :-)

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/SAMNPR730JT06/samsung-r730-17-3-barbar

Hardwarekrav til The Sims™ 3

TIL WINDOWS XP
2,0 GHz P4-processor eller tilsvarende
1 GB RAM
128 MB grafikkort med understøttelse af Pixel Shader 2.0
Den nyeste version af DirectX 9.0c
Microsoft Windows Vista Servicepakke 2
Mindst 6,1 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB yderligere plads til brugermateriale og gemte spil.

TIL WINDOWS VISTA
2,4 GHz P4-processor eller tilsvarende
1,5 GB RAM
128 MB grafikkort med understøttelse af Pixel Shader 2.0
Microsoft Windows Vista Servicepakke 1
Mindst 6,1 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB yderligere plads til brugermateriale og gemte spil.
På computere med indbygget grafikchipsæt og Windows skal spillet bruge mindst:
Integreret Intel-chipsæt, GMA 3-serien eller derover.
2,6 GHz Pentium D-processor, 1,8 GHz Core 2 Duo eller tilsvarende
0,5 GB yderligere RAM

NVIDIA GeForce-serien
FX 5900, FX 5950
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
9300, 9400, 9500, 9600, 9800
G100, GT 120, GT 130, GTS 150
GTS 250, GTX 260, GTX 280, GTX 285, GTX 295
ATI Radeon™-serien
X300, X600, X700, X800, X850
X1300, X1600, X1800, X1900, X1950

Intel® Graphics Media Accelerator (GMA)
GMA 3-serien, GMA 4-serien
Laptop-versioner af disse chipsæt vil muligvis fungere, men de vil køre langsommere. Selvstændige kort, der bliver installeret i ældre PCI-porte (ikke PCIe, PCIx eller AGP), såsom visse GeForce FX-varianter, vil køre dårligt.
Integrerede chipsæt, såsom ATI Xpress- og NVIDIA TurboCache-varianterne, vil som standard have indstillinger valgt, der er højere end det optimale for dem. Grafikindstillinger kan sænkes for at forbedre ydelsen.
NVIDIA GeForce FX-serien understøttes ikke i
Mac OS X-understøttede grafikkort
NVIDIA GeForce-serien
9400M, 9600M GT
GT 120, GT 130
ATI Radeon™-serien
X1600, X1900
Intel® Graphics Media Accelerator (GMA)
GMA 3-Series
Avatar billede lzs Nybegynder
19. april 2011 - 13:17 #1
Den vil godt kunne spille det, men det bliver ikke med den bedste grafik.
Er du helt sikker på, at du vil have så stor en bærbar? Er det en du kun vil have stående hjemme? eller er det også en du vil tage med ud af huset?
Avatar billede lzs Nybegynder
19. april 2011 - 13:19 #2
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2011 - 13:31 #3
Det er en der primært skal stå derhjemme, men når jeg starter på gymnasie næste år skal den med :-) Jeg har ikke rigtigt tænkt på dens størrelse, er helt lost i denne pc verden så jeg prøver at finde den med det bedste hardware til omkring 5000, så har ikk holdt så meget øje med udseende og størrelse..
Har du nogle gode forlag til en bærbar der kan køre sims 3 omtimalt?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2011 - 14:04 #4
Det er en der primært skal stå derhjemme, men når jeg starter på gymnasie næste år skal den med :-) Jeg har ikke rigtigt tænkt på dens størrelse, er helt lost i denne pc verden så jeg prøver at finde den med det bedste hardware til omkring 5000, så har ikk holdt så meget øje med udseende og størrelse..
Har du nogle gode forlag til en bærbar der kan køre sims 3 omtimalt?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2011 - 15:12 #5
Hva med den her? den har da ihvertfald et godt grafikkort ikk? :-)

http://www.dell.com/dk/p/inspiron-15r/pd?oc=n00n5033&model_id=inspiron-15r
Avatar billede lzs Nybegynder
19. april 2011 - 18:46 #6
Jo det grafikkort kan helt fint spille sims 3.
Du kan sammenligne de forskellige grafikkort på denne side http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html
Tror helt sikkert du vil blive mere glad for sådan en bærbar på 15.6" i forhold til en på 17", det bliver man træt af at skulle slæbe rundt på hver dag.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 21:59 #7
...
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 21:59 #8
...
Avatar billede lzs Nybegynder
23. juli 2011 - 22:03 #9
Tror lige du skal have læst reglerne igennem en gang, hvis dette er et forum du har tænkt dig at benytte fremover.
Man tager ikke sine egne point, hvis man har fået svar på sit spørgsmål.
Husk det fremover ...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 01:09 #10
Det må du undskylde :( men ville lukke alle mine spørgsmål omkring køb af computer, og da jeg ikke så at der var kommet noget indlæg med et svar jeg kunne give point, lavede jeg det selv. Jeg ved ikke om jeg stadig kan give dig point?? Men det var virkelig ikke min mening at snyde dig...
Avatar billede lzs Nybegynder
24. juli 2011 - 01:52 #11
Det gør skam ikke noget, jeg samler ikke på point alligevel, men det er der andre der gør, som i hvert fald nok ikke ville hjælpe en anden gang.
De fleste personer herinde ligger ikke et svar før de bliver bedt om det, bl.a. for at give spørgeren den bedste chance for at få hjælp, da en del ikke går ind på spørgsmål, hvor der allerede er givet et svar.
Nu ved du det til en anden gang :)
Håber du fik købt dig en bærbar der opfylder dine ønsker ;)