Avatar billede Adampantic Nybegynder
19. april 2011 - 16:34 Der er 19 kommentarer

Lyden er forsvundet + computeren går meget langtsomt.

Hej alle.

Jeg oprettede denne tråd et andet sted, hvilket vidst var forkert, så prøver lige igen.

Igår da jeg genstartede min computer (Kører med windows 7), efter at have set en film, startede computeren utrolig langsomt op, jeg fandt senere ud af at min lyd også var forsvundet (der er et rødt kryds nede i hjørnet over den). Jeg får af vide at Windows audio ikke er aktiveret, og når jeg vil aktivere den, fortæller den mig at nogle funktioner ikke er tilgængelige. Jeg kan ikke gendanne computeren, da der af en eller anden grund ikke er nogen gendannelsespunkter udover, efter problemet er opstået. Jeg har geninstalleret og prøvet at opdatere mine drivere via driver checker, men får en fejlkode når den vil installere driveren fra driver checker.

Der er ikke umiddelbart lavet nogle ændringer på min computer, så jeg har absolut ingen forklaring på, hvorfor den kører så langsomt/eller min lyd er forsvundet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2011 - 19:14 #1
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Læg en kopi af loggen herind så vi kan vurdere den.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
23. april 2011 - 09:36 #2
Jeg får af vide følgende i min log:

Det tog længere tid end normalt for dette program at starte, hvilket resulterer i en forringelse af ydeevnen under systemstart:
    Filnavn        :    BDTUpdateService.exe
    Brugervenligt navn        :    Browser Defender Update Service
    Version        :    2, 0, 6, 15
    Samlet tid        :    1350ms
    Forringelsesklokkeslæt    :    350ms
    Hændelsesklokkeslæt (UTC)    :    ‎2011‎-‎04‎-‎22T13:20:00.656000300Z

Dette forklarer vel hvorfor computeren starter langsomt, spørgsmålet er så hvad der kan løse problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2011 - 09:44 #3
Prøv at gå ind i msconfig og se om denne sevice er sat til at starte med Windows?
Er den, så deaktiver den og se om det hjælper på opstart tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2011 - 09:55 #4
Som jeg læser det er det et plugin til Internet Explorer. Prøv at deaktivere det, og se om det løser problemet.
http://www.pctools.com/forum/showthread.php?63250-Remove-Browser-Defender.
Har du også toolbaren der er tilknyttet?
Hvad med #1?
Avatar billede Adampantic Nybegynder
23. april 2011 - 10:02 #5
Den er ikke blandt dem der er i opstarten.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
26. april 2011 - 17:56 #6
Så har jeg gjort som nummer 1 sagde. Håber det kan hjælpe. Er fortsat uden lyd, og computeren starter fortsat langsomt, og går tit i hak, hvor der intet sker i 1-2 minuter.

Log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6447

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-04-26 (17-51-24).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 278880
Tid gået: 1 time(e), 52 minut(ter), 26 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede Adampantic Nybegynder
27. april 2011 - 12:58 #7
Bump
Avatar billede Adampantic Nybegynder
28. april 2011 - 00:09 #8
Jeg kom hjem her til aften, startede computeren, og pludseligt fungerede lyden. Da jeg så genstartede computeren, var lyden væk igen, og jeg får igen af vide at Lydtjenesten kører ikke, og jeg ikke kan aktivere Windows Audio, da nogle funktioner ikke er tilgængelige.

Ingen der har et bud på hvad der kan være galt?
28. april 2011 - 08:49 #9
Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...

--- og/eller ---

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe    /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede Adampantic Nybegynder
28. april 2011 - 11:21 #10
Jeg får af vide jeg ikke har rettigheder til at gøre det, og jeg skal starte systemet i en forhøjet tiltand?
28. april 2011 - 11:27 #11
Bruger du trixet med
"Kør som administrator" ?
Avatar billede Adampantic Nybegynder
28. april 2011 - 21:16 #12
Har netop kørt dit første eksempel. Kan ikke kører nummer 2, da jeg ikke har windows 7 cd'en. Computeren er efter diverse virus scanninger og oprydninger blevet hurtigere. Der er dog fortsat intet tegn på lyd. Det kom kort tilbage igår, men forsvandt så efter en enkelt genstart.
28. april 2011 - 21:25 #13
... prøv lige (igen?) ->
Enhedshåndteringen - [Enheder til lyd, video og spil] ... - Fjern - Genstart normalt...
Avatar billede Adampantic Nybegynder
28. april 2011 - 21:48 #14
Havde prøvet det før, men prøvede lige igen. Den installere driveren, men fortsat blot et rødt kryds i hjørnet. :(
Avatar billede Adampantic Nybegynder
08. maj 2011 - 20:15 #15
Fortsat ingen lyd, ingen der har nogle bud?
Avatar billede Adampantic Nybegynder
27. juni 2011 - 23:12 #16
er fortsat uden lyd. Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede Adampantic Nybegynder
25. august 2011 - 00:44 #17
Har fortsat ingen lyd, og fortsat ingen der ved hvad problemet ? Får stadig af vide at lydtjenesten ikke er aktiveret + at der ingen lydenhed er forbundet til systemet.

I enhedshåndtering står der, at jeg har Realtek high definition audio. Har flere gange slettet den, og installeret igen.
Avatar billede xecas Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:58 #18
Har selv haft problemet med lyden, fixede på en super nem måde.
Sådan gjorde jeg: Tryk på højtaler ikonet i højre hjørne. Så mixer, slå alt lyden fra og til. ^^ Håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede Mimical Novice
11. november 2011 - 11:47 #19
En anden måde at gøre det på, skulle svar #18 ikke virke,er at gå til start -> højreklikke på computer -> Aministrer -> Tjenester og programmer -> Tjenester -> Windows Audio -> Genstart tjenesten.