Avatar billede N00b Novice
19. april 2011 - 20:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere købs fakturaer over en periode betales samlet.

Hej.
Når vi køber hos vores leverandør sender de en faktura sammen med varen, men hvis vi køber flere ting i løbet af en periode samler de de forskellige fakturaer for perioden og sender os en konti opgørelse, som vi så betaler. Så vi betaler alle periodens fakturaer samlet, men hvordan skal jeg håndtere det i SS ? - skal de alle bogføres med samme bilags nr eller ??

Lure der udover også på håndteringen af fragten, da der i SS under kontoplan er en konti der hedder fragt & Kørelse hvorpå der er købs moms, samt en konto der hedder Porto og Gebyrer - hvilket af disse skal jeg placere den fragt vi betaler vores leverandør, og hvilket skal vi placere den vi fakturere vores kunder ?

Håber der er en skarp SS'er der kan hjælpe :D

/Rex
Avatar billede uploadit Nybegynder
19. april 2011 - 21:41 #1
Opretter du hver enkelt købsfaktura kan du :
Opret og bogfør købsfakturaer på de regninger, du modtager. Husk at udfylde felterne vedr. elektronisk betaling på købsfakturaen.

Højreklik på de købsfakturaer, du vil betale elektronisk, og vælg Elektronisk betaling....

Vælg dit pengeinstitut på listen og angiv hvilken konto, pengene skal hæves på.

Så skal du angive hvor filen med de elektroniske oplysninger skal gemmes. Du kan fx gemme den på Skrivebordet, så du let kan finde den. SummaSummarum danner nu en fil, som kan indlæses af det valgte pengeinstitut.

6. Filen skal nu overføres til dit pengeinstitut. Det kan fx foregå ved, at man på bankens hjemmeside trykker på en knap og via en dialogboks vælger filen på Skrivebordet, eller hvor man nu har lagt den, og herefter gennemføres betalingerne.
Avatar billede N00b Novice
22. april 2011 - 21:24 #2
Hej.
Sry for det sene svar.
Vi har ikke Elektronisk betaling med i min pro udgave, det er så sjældent at vi benytter noget sådanne at der ikke har været grund for at betale for extra modulet.
Kan heller ikke helt lure hvordan det passer med i mit Q. hvordan vi håndtere at alle vores købs fakturaer for en given periode betalles samtidig på een betaling?.

Prøver lige at skære det helt ud :-)

Når vi køber hos vores grossist udsteder de en faktura, denne taster jeg så i SS, 4 dage senere køber vi nogle andre vare hos samme grossist, igen får vi en faktura, 14 dage senere gentager vi senariet. d. 1. i mdr. sender grossisten så en konto opgørelse som vi så betaler, på denne konto opgørelse er de 3 faktura jeg har tastet i SS, samlet til eet beløb der så betales. - og det er her jeg ikke lige kan finde ud af hvordan det skal bogføres i SS.

Håber at det er nemmere at se hvad jeg efterlyser nu ;-)
Samt hvilket konto i SS jeg skal bogføre fragten fra grossisten på :-)

/Rex
Avatar billede N00b Novice
11. maj 2011 - 17:53 #3
Tror bare at vi lukker her