Avatar billede beetle Nybegynder
20. april 2011 - 23:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min mailserver kan ikke længere slippe af med sin mail

Jeg har lige skiftet ISP og har i den forbindelse skiftet både internt ip-segment (fra 10.0.x.x til 192.168.x.x) og selvfølgelig også den eksterne ip.

Jeg har nu en fixed ip-adresse fra YouSee, min router er låst op, og der er ikke konfigureret nogen blokerede porte (på min side af installationen ihvertfald).

jeg bruger hMailserver og havde ingen problemer med min konfiguration før jeg skiftede over. Indgående mail ser ikke umiddelbart ud til at være påvirket. Alle IP ranges, ip-angivelser og hvad har vi, er opdateret og systemet har været nede og vende adskillige gange efter.

Min error.log siger følgende :

"Connection failed: Host name: 209.85.143.27, message: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond"

Den meddelelse gentager den så for en række andre ip-adresser (svarende til nslookup for det pågældende domæne) og efter en række forsøg opgiver min mailserver.

Dette er hamrende kritisk og gud og hvermand der normalt ville kunne hjælpe mig her, er på påskeferie eller i Langbortistan - så det er her jeg henvender mig. Hjææælp !!
Avatar billede beetle Nybegynder
21. april 2011 - 00:31 #1
Har kørt en diag fra webadmin programmet :

Test: Collect server details
hMailServer version: hMailServer 5.3.3-B1879
Database type: MySQL

Test: Test IPv6
IPv6 support is not available in operating system.

Test: Test outbound port
SMTP relayer not in use. Attempting mail.hmailserver.com:25
Trying to connect to host mail.hmailserver.com...
Trying to connect to TCP/IP address 83.169.11.240 on port 25.
ERROR: It was not possible to connect.

Test: Test MX records
Trying to resolve MX records for [..]
Host name found: [..]

Test: Test local connect
Connecting to TCP/IP address in MX records for local domain domain [..]...
Trying to connect to host mail.[..]...
Trying to connect to TCP/IP address 188.[..].[..].[..] on port 25.
Connected successfully.

Sætter jeg smtp.mail.dk op som relay server, så er der grønne lamper på samtlige tests, men jeg får "selvfølgelig" ikke lov at relaye gennem TDC's mail for som de så flot skriver på siden, så "skal du selv sætte en mailserver op, hvis du har egne domæner", samtidig med at det ser ud som om at der vitterligt spæres for port 25 på den anden side af min installation.
Avatar billede kgkg Nybegynder
21. april 2011 - 01:59 #2
Hvad sker der hvis du bruger asmtp.mail.dk ?
Avatar billede kgkg Nybegynder
21. april 2011 - 02:04 #3
Ups, glemte lige: Du skal nok også bruge port 587 i stedet for port 25
Avatar billede beetle Nybegynder
21. april 2011 - 16:47 #4
Et opkald til YouSee hotline afhjalp problemet.

De kunne dog ikke svare mig på hvorfor ingen af de 3-4 supportere jeg talte med forinden, havde nævnt at port 25 var blokeret på tdc's side, når min mailserver blev nævnt flere gange undervejs i disse samtaler.

Anyways, det virker nu - så nu kan jeg holde ferie =)
Tak for forslaget kgkg, men der er ingen points i denne omgang.