Avatar billede vedikkeit Praktikant
21. april 2011 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dække 3 ejendomme trådløst

Hej eksperter

jeg står og skal have sat et trådløst net op på flere adresser. vi kan ikke forbinde de enkelte adresser/opgange med kabler, så de 3 ejendomme skal forbindes trådløst og brugerne skal ligeledes kunne kobles op trådløst.
på gadeplan er der ca. 75 m. mellem yderpunkterne, men der skal sættes adgang op med ca. 20-25 m. mellemrum da der er 4 opgange der skal dækkes. yderpunkterne er i stueplan og midterpunkterne er op til 5. sal.
hvad vil i råde mig til at bruge og hvordan?
bonusinfo:
internetadgang ligger i den ene yderste opgang.
de 3 opgange ligger på samme side, dog med en vej imellem den yderste og de 2 andre.
den sidste og 2. yderste opgang er på modsatte side af vejen, diagonalt over et vejkryds.
http://cid-9a40fbc2b704694f.office.live.com/self.aspx/.Public/client%20location.jpg
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
21. april 2011 - 19:53 #1
Du behøves skam ikke at ofre penge på dyrt trådløst udstyr..

Du kan fordele internettet ud i "stik kontakten"

med denne lille smarte ting: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660518

Skal du blot.. tage internet ledning i og derefter prop den i stik kontakten..
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2011 - 20:48 #2
Jeg har også hørt at et par naber har delt en internetforbindelse på denne måde. Kravet er vist bare at man bruger den samme fase fysisk, så skulle det virke.
Har dog ikke selv prøvet det.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
21. april 2011 - 21:49 #3
ohhelpme: det skal skam være trådløst og der er ingen sikkerhed for jeg kunne fange den samme fase i de 2 af opgangene for slet ikke at tale om de 2 andre bygninger. kig på kortet og læs teksten en gang til, så kan du se problemet med dit forslag.

220661: eftersom det er for en anden jeg skal lave det, er jeg nødt til at have fakta og ikke jeg har hørt... løsninger.
I skal have tak alligevel for jeres forslag selvom jeg ikke kan bruge dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2011 - 07:53 #4
Det kan jeg godt forstå, og nu hvor jeg har dumpet ind i dette spm nogle gange, har jeg prøvet og undersøge det nærmere.

I følge en vejledning fra Amitech fra  kan signalet ikke flyttes forbi elmåleren, da de spoler der sidder i denne vil ødelægge signalet, så jeg kan ikke helt forstå hvordan de kunne have fået det til at virke her:
http://www.eksperten.dk/spm/922149
Avatar billede vedikkeit Praktikant
20. maj 2011 - 00:09 #5
lukker spørgsmålet uden godkendt svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2011 - 00:13 #6
okay