Avatar billede hense Novice
21. april 2011 - 22:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DLNA refresh

Hejsa,
Jeg har fået et nyt Samsung LED series 6 TV. Fantastisk god skærm. Og, den kan snakke DLNA med min windows 7 computer så jeg kan streame film, billeder og lyd direkte.
MEN, det er ikke altid billede mapperne er opdaterede på TV'et - selvom billederne ligger korrekt på PC'en, så skal jeg undertiden genstarte PC flere gange før de pludselig dukker på på TV'et også. Så, med andre ord ord - en dyb undren? Er der forsinkelse på opdatering via DLNA ??
Dette sker hver gang jeg har tilføjet billeder på PC'en og lige tror jeg vil se dem på den store skærm via DLNA - men ak, så skal jeg genstarte og nogen gange også slukke/tænde TV, før de nyeste billeder dukker op.
Er der nogen der ved om der findes en DLNA refresh funktionalitet i windows 7 ?? Der er ingen på TV'et under "Mediaplay", som funktionen hedder der nemlig.

mvh
Henrik
Avatar billede chalde Seniormester
23. april 2011 - 08:00 #1
Kig i manualen til tv'et. Det tyder på at det opdaterer DLNA under intervaller. Måske er der en manuel funktion til opdatering.

Prøv evt. et alternativt stykke software til DLNA (har sjældent hørt om folk der jublede over det indbyggede i Win7): http://www.serviio.org/
Avatar billede hense Novice
19. maj 2011 - 23:40 #2
ok