Avatar billede larsbrink Nybegynder
21. april 2011 - 22:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TDC box og deling af ethernet kabel til TV og Internet?

Jeg har en TDC Box og TDC Trio. Boksen står i stueetagen men TV og internet skal bruges på 1. sal. Kan jeg lave følgende:

TDC Box
  ||
  || ET ethernet kabel
  ||
====Switch====
||          ||
TV box      PC
TV signal  Internet

Altså lade et kabel trække både internet og TV signal og så splitte det i en switch?
Avatar billede morten-bork Nybegynder
21. april 2011 - 22:33 #1
Vil jeg ikke tro kan lade sig gøre, men er dog ikke 100% sikker.

Hvis du har en switch ligene, så kan du jo lave en lille opstilling for at prøve det af :)
Avatar billede larsbrink Nybegynder
21. april 2011 - 22:46 #2
Hej Morten! Jeg har en switch, men den ligger ikke lige hjemme, så jeg ville gerne bekræfte inden jeg drager ud efter den :-)
Avatar billede D19S Nybegynder
22. april 2011 - 06:56 #3
det kan du godt. tdc boksen er ligeglad med hvilke pot du bruger til hvad. hvis du skal have flere tv sat på end de 4 porte, er det også en switch du skal bruge...
mvh. tidligere tdc ansat
Avatar billede larsbrink Nybegynder
22. april 2011 - 08:13 #4
Lyder godt. Her skal der jo så bare blandede signaler, men det hele er jo tcp/ip trafik.
Jeg prøver. Skriv svar så er der points.
22. april 2011 - 09:48 #5
PS: Jeg kan bekræfte din opstilling - sådan køre det her i hytten...
Avatar billede D19S Nybegynder
22. april 2011 - 10:13 #6
svar :-)