Avatar billede NielsErikP Mester
22. april 2011 - 01:50 Der er 87 kommentarer og
1 løsning

VHS Video til DVD..!!

Hej...
Min far døde i 2001, vi var tre brødre der arvede hans gamle danske film på VHS bånd, Det skulle være sådan, at hvis en af os brødre ville se en film skulle vi kunne komme til dem.
Nu har jeg imidlertidigt haft, de 70 stk gamle VHS Bånd stående gennem et par år, men er nu begyndt at syntes som mine brødre at de fylder rimeligt meget, og føler jeg godt kan bruge pladsen til andet. Men da vi alle tre skulle kunne komme til dem efter ønske, kan jeg jo ikke bare smide dem ud.

Så jeg søger en løsning til, hvordan man får dem på DVD, sådan at vi tre brødre kan få et sæt DVD'er hver.

hvad skal man have/købe af VHS maskine for at få filmene på dvd, og hvad skal man bruge af program på computeren.

Håber der er en der kan give mig lidt indsigt i, hvordan dette kan lade sig gøre.

På forhånd Tak....!!!
22. april 2011 - 01:57 #1
lytter lige med:)
Avatar billede justrace Novice
22. april 2011 - 02:48 #2
Det nemmeste er at kopiere dem over på en harddiskoptager, og brænde dem over på DVD-skiver.
Med den metode får du 1:1 kopier, uden tab, og er fri for alskens underlige indstillinger, som kun er for indviede.
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2011 - 05:34 #3
Du kunne også lige kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/937218#reply_7769181
Avatar billede groenaert Novice
22. april 2011 - 08:13 #4
Jeg bruger Pinnacle Studio, der består af et grabber kort og redigerings software. Prismæssigt ligger det fra små 600 kr. til 1400 kr., alt efter hvad man vælger. Et problem ved at gøre det via en harddisk optager er ofte, at de er låst til deres eget video format og derfor ikke kan afspilles på andre afspillere. Det er rimeligt enkelt at grabbe i Pinnacle Studio og efterfølgende kan man eksporterer i flere forskellige formater, herunder i alm. DVD standard.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. april 2011 - 23:30 #5
Hej...
Jeg tjekker jeres løsninger ud, kunne godt bruge lidt uddybende omkring jeres forslag til PINNACLE STUDIO's produkter.

Men min egen ide, havde været noget lignede, at man evt. kunne købe en Videomaskine(VHS) med USB stik, sådan at man kunne overføre til computeren evt. i .AVI format...Også via et eller andet konverterings prgram evt. (Convert X to DVD) kunne konvertere og brænde en DVD med menuer osv..

Jeg ved ikke, hvad min ide siger jer, og om i evt. har en ide til, hvordan dette kan lade sig gøre.
Avatar billede tubber Juniormester
23. april 2011 - 08:08 #6
Jeg har aldrig hørt om en video med USB stik, men har selv for en uge siden købt en video til samme formål, så har du ikke en video så kik her:
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION%C2%AE+LIFE%C2%AE+DVD+Video+Kombi+afspiller+E70005/50032238A1?category=lastChance_3

Den fåes også som B Vare til 499
Avatar billede NielsErikP Mester
24. april 2011 - 23:56 #7
Hej...
Jo jeg har en Video...en gammel samsung model.
Men jeg tænkte jo et forbindelse med, Det projekt som mit spørgsmål omhandler, at man evt. kunne få brug for at købe en speciel model.
Men angående de der PINNACLE STUDIO produkter, er der så nogen der evt. har lidt uddybende forklaring. Hvad er sådan en grabber og hvorledes bruges den/fungerer den...osv.
Om det er dem man skal bruge til sådan en gammel video som jeg har etc.
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 10:52 #8
Der er 2 typer hvis vi ser bort fra nogen har tv-reciever.

USB og PCI - Funktionen er den samme.

Man kobler video (eller anden enhed) på S-VHS eller Composite (nok de 2 der er tale om når vi snakker VHS) og så starter du det software der er fulgt med.
Du tænder videon og trykker record i dit software og venter på din afspildning er færdig (når det er VHS skal du desværrer kører båndet realtime).

Grabberen optager simpelthen det billede og lydsignal der sendes til det.

Kvallitetsmæssigt siger min erfaring at et PCI kort har en smule højere kvallitet end USB hvis vi forholder os til en rimeligt ens pris, men USB versionen er noget nemmere, da der kan forkomme lidt kabling mellem lydkort og grabberkort for at lyden virker i PCI versionen.

Jo dyrer kort jo bedre kvallitet, vil dog sige at Pinnacle er kendt for at levere en god kvallitet, så der går du ikke galt i byen og sandsynligvis også flere muligheder for komprimering af videoformatet (DivX, Xvid, MKV osv.)
På et dyrer kort er der somregel også et bedre software med til redigering.
Avatar billede NielsErikP Mester
25. april 2011 - 23:20 #9
Hej..
Tak for udddybningen..
Altså jeg køber bare B-Varen her...:

http://www.medion.com/ (...)

Og et Grabber kort fra Pinnacle Studio.
Nogen speciel kort fra Pinnacle du vil anbefale...???
Har Pinnacle evt. en hjemmeside, hvor man kunne se mulighederne...?????

Og så er det vel bare at gå igang..
Som jeg fortalte i mit indledende spørgsmål, drejer det sig om 70 stk VHS bånd, med to gamle danske film på hver... Og som du tubber fortæller i #8 køres det realtime, når dety er VHS vi taler om...Så der må siges at skulle på beregnes en del tid for at klare de 70 bånd.
Avatar billede ranni Forsker
26. april 2011 - 19:16 #10
Hej
Jeg har prøvet mange grabbere (også de lidt dyrere) men de er lagt på lager.
Scartledning mellem VHS og DVD optager (linie 1 ind)du kan så se og styre optagelse på skærmen,
når optagelse ligger på DVD ens Harddisc overføres til en DVD RW.
Den sættes så i PC en og overlades så til programmet Pinnacle Studie (eller andre lignende) at rippe den, og du kan så behandle/slette/tekste originale film
Avatar billede NielsErikP Mester
26. april 2011 - 22:49 #11
Hej...
#10 ranni :
Mener du så at jeg skal ud at investere i en harddisk DVD optager evt. ny VHS maskine...Og et Pinnacle Studio program.
Ranni...Hvilket program fra Pinnacle Studio Ripper sådan en...??
Avatar billede ranni Forsker
26. april 2011 - 23:12 #12
Hej.
Nej !! så bliver det noget af en investering,
Jeg gik ud fra at have  70 VHS, så var der nok også en VHS afspiller og muligvis en DVD afspiller med optager.
Pinnacles grabber er temmelig dyr, men den er bedste af de jeg har prøvet.
Til din VHS afspiller bør du købe en Scart/komponent med ind/udgangskontakt og en grabber der matcher din XP Vista Win 7 PC.
Avatar billede NielsErikP Mester
27. april 2011 - 01:40 #13
Hej..
Jo jo..jeg har da en VHS afspiller, men det er en gammel samsung.
Og også en DVD afspiller, men ikke en DVD optager.
#10  :
Du siger du har prøvet mange Grabbere, men at de er lagt på is. Så går jeg ud fra med sådan en udtalelse, at det er fordi du ikke mener resultatet er til at leve med og at en grabber ikke dur.
#12  :
Tror jeg vil prøve at søge på sådan en Scart/komponent med ind/udgangskontakt....Har du evt. nogen links..??
Vil ligeledes prøve at se om pinnacle har en hjemmeside.
For øvrigt kører jeg Windows vista Home preminum 64bit.
Avatar billede tubber Juniormester
27. april 2011 - 07:28 #14
Det er ikke nødvendigt med sådan en scar component hvis du køber en sådan medion, der er sådan en udgang på den så du skal bare har 3 phonostik, og så direkte i grabber koretet (har forstået det er løsningen).

Skal lige sige Dazzel også er et Pinnacle :)

Det der er vigtigt er sådan set koretet har mpg2 encoder, så du kan optage direkte i mpg2 - det skulle give samme resultat som med en HD Optager.

Her er lige et par forslag:
USB
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4202185

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=453663

PCI
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4227184
Avatar billede tubber Juniormester
27. april 2011 - 07:29 #15
Vil lige tilføje skulle jeg ud og ha ny vil jeg tage det PCI kort
Avatar billede ranni Forsker
27. april 2011 - 10:38 #16
Scartstik
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_adapter/scart_adapter_122_da.html
Drop S- forbindelse, du kan få problemer med kun sort/hvid billeder og lyd, brug phono kabler.
Hvis du køber indstikskort (til bærbar) så vær opmærksom på 3 udgaver (54 m/m, 34 m/m og en 54 m/m men med 34 m/m kontaktflade (jeg har selv dummet mig med det))
Det er svært at tage stilling til alle de løsninger, du har modtaget.
Føtex og Bilka har en grabber til ca. 200 kr.
bare i USB stikket med den , 3 phonokabler hen til VHS igennem scartadapteren, så har du film på PC en
Avatar billede tubber Juniormester
27. april 2011 - 13:59 #17
#16 han skriver længere oppe han køber den medion for at have en ny uslidt video til at lave det med.

På den video er der en composit udgang, så denne adapter er ikke nødvendig, bare 3 phono stik.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. april 2011 - 00:21 #18
Hej..
#17 : Ja jeg kunne sagtens bruge en ny video(VHS), så det bliver måske den medion, men den er jo en kombi.

#16 : ranni...Ja jeg giver dig fuldstændigt ret, at det er svært med alle de løsninger, skal man /Skal man ikke have den Scart adapter.

Men jeg har forstået at jeg under alle omstændigheder skal bruge et Grabber kort og 3 phono stik...så er det bare lige spørgsmålet med den Scart adapter.
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2011 - 07:12 #19
Mit formål med at købe den medion var så jeg har en VHS, når jeg har hentet vores VHS film ind og konveteret dem skal den gemmes væk, og med den model har jeg jo samtidigt en backup dvd afspiller
Avatar billede ranni Forsker
28. april 2011 - 09:22 #20
De fleste VHS har Scart men ikke alle har 3 phono ud.
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2011 - 18:03 #21
Her er et link til den danske vejledning:
http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda82051dk.pdf

Så kan du læse om hvad du skulle bruge ved siden af :)
Avatar billede ranni Forsker
28. april 2011 - 22:44 #22
Hvis du ikke allerede været i Aldi, så se lige her
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=625995
Avatar billede NielsErikP Mester
29. april 2011 - 00:20 #23
Hej...
#19  : Ja..Tubber...Var måske også en af mine vrang forestillinger, hvad skal man bruge VHS'en til, når man havde fået sine VHS bånd på konverteret og lat på DVD. For idag fiser man jo ikke ud og køber VHS film, med mindre at det skal være klassiske film som stadig kun findes på VHS. Der for spørger jeg måske også lidt dybt indtil det VHS værk og koblingen af den til computeren, for kunne jeg bruge min gamle SAmsung, var jeg jo fri for at investere i noget som kun skulle bruges denne ene gang.

#21  : Ja...jeg har lige skimmet den manual, men så ikke lige noget med tilslutning til computer. Så kan du fortælle mig, hvor på bagsiden de 3 phonostik skal bruges, og om man ikke skal bruge et af de 2 scart stik, og så som ranni siger den scart adapter til 18 kr.

#22  :  Ranni...Du bliver ved med at komme med alternative løsninger, ved du hvordan man gør det, så hold dig til det, og med den model i dit link her, bliver det jo dyrer end den medion + Grabber kort osv..
Avatar billede tubber Juniormester
29. april 2011 - 07:35 #24
#23

Det øverste scart stik er til at sætte eks. video kamera til videon.

Det nederste er til at sætte til TV.

Der er 3 phono (rød,hvid og gul) Rød/Hvid er stereo lyd og gul er composit video - disse 3 kan kobles direkte til din computer.

Ellers kan du bruge det nederste scart stik, der skal du så have den omtalte converter for at lave scart om til phono (rød, hvid og gul).

Og så er der en sort phono det er coaxcil til digital lyd (Suround).

Og ja du kan bruge din samsung, så skal du have den omtalte scart converter så du får phono i den anden ende.

Men er det en ældre video som har været brugt meget og så stået stille i skabet er der chancer for den ædder bånd, har selv oplevet det, men kan selvfølgelig ha været uheldig.
Avatar billede ranni Forsker
29. april 2011 - 09:45 #25
70 bånd !!! mindst 200 timer med kabler fra VHS til grabber/PC og 220 v tilslutninger, der helst ikke skal berøres !!!!
Jeg kan forstå at en økonomisk løsning foretrækkes frem for en praktisk løsning, så jeg vil afstå for flere kommentarer
Avatar billede NielsErikP Mester
29. april 2011 - 22:39 #26
Hej...
#24  : Dette var en beskrivelse jeg kan forstå.
Mangler da bare lige og vide om den sorte phono også skal med i dette projekt.
Og så lidt tilbage til det Grabber værk, jeg kan ikke helt vurdere, hvilket af Pinnacle's produkter jeg skal vælge, Du siger i tidligere kommentar, at skulle du købe ville du vælge  PCI, men den PCI er vel det samme som en intern enhed i computeren, og der har jeg det så lidt ligesom med video'en, er det grabber kort kun et man kommer til at bruge indtil man ikke har flere VHS bånd,Så kan man vel ligeså godt vælge USB, som jeg ser som en ekstern enhed man kobler til USB stikket.
For lige at vende tilbage til at du ville vælge PCI, men det er jo ikke den DAZZLE som nævnes i dit første link.

#25  :Nååh Ranni..Der var squ nok en voksen mand der blev fornærmet ;-) ;-) Nej, ikke kun den billigste, men den bedste til færrest penge, penge dem smider man jo ikke bare ud i vinden vel... Keep on talkin'
Avatar billede NielsErikP Mester
30. april 2011 - 00:03 #27
Hej igen...

tubber kan man evt. bruge den her    :

http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_converter/usb_20_video_lyd_redigerings_kabel_3016_da.html

og så nogle han phono stik til scart(ved ikke om det skal være IN eller OUT)
Avatar billede tubber Juniormester
30. april 2011 - 12:45 #28
#26 Nej den sorte skal ikke bruges, den er til hvis du skal ha det ind i et soround anlæg.

Ja PCI er intern og USB extern enhed.

Nej det er det ikke, mit første link var til en USB enhed, den er nemmere at komme igang med da den ikke kræver så meget af brugeren, den er billigere og efter min mening stadig et godt produkt.
Fordi jeg ville vælge det andet er at jeg har 600+ bånd at skulle igennem samt jeg har et HI8 camrea, hvor jeg også kan hente ind når jeg har optaget noget video med f.eks. hundene.

#27 Jo den vil kunne bruges, men kvalliteten er ikke så høj som på de dazzel grabbere fra pinnacle, men hvis du er 100% på du ikke skal bruge det til andet en de 70 bånd kunne det være en ok løsning.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. april 2011 - 23:26 #29
Hej..

Jamen jeg tror jeg forstår...Tror det bliver den PCI fra Pinnacle. Eksisterer der evt. noget link eller sted på nettet, hvor man man kan se medfølgende software til det PCI kort fra Pinnacle og hvad softwaren evt. kan udrette/bruges til.

Har lige endnu et  par spørgsmål...:

1. Omkring sådan et PCI grabber kort...Er det udgangene derpå der skal bruges phono kabler/stik til...?? (Min Pc står i Soveværelset og Fladskærm og evt. video i stuen, så kablet skal være langt, Håber ikke det betyder noget for Støjen/Kvaliteten)

2. Hvad er forskellen på om man køber B-vare eller Ej, ved den medion kombi video.?? (Foruden prisen).

Min Samsung Video er en model : Sx 7121, har prøvet at finde en manual på nettet til den. Google er endnu ikke min bedste ven. Men det ser ud til video'en er for gammel til at der kan findes noget på den.
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 10:58 #30
1: Det er indgangen, udgangen er til at koble det til et tv så du kan se det du grabber, ved ikke hvor brugbart det er.

Har lige set en anden ting der måske taler lidt for USB versionen, der er ingen lydindgang på grabberkortet, så du skal ha lyden in via. LineIN på dit lydkort.
Hvorimod USB versionen har lyd ind, så der skal alle kabler bare på grabber boxen.

2: B Vare har været ud ved en kunde der har fortrudt, der er så vist kun 1 års garanti.

Angående software, så følger Pinnacles egen software med kortet og de plejer ikke at være dårlige :)
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 11:02 #31
Ang. kabler så har Jem&Fix tit et kabelsæt med SVHS og Composite kabler + Scart Converter til 50kr. ellers fåes et helt sæt til 129 i bilka mener jeg.

Det der er vigtigt er der er en lille knap på scart converteren der står input/output på.
Avatar billede NielsErikP Mester
01. maj 2011 - 11:12 #32
Hej..
Det var S....s nu havde jeg ellers lige besluttet mig for PCI versionen, men er der ingen lyd på, Sakl jeg jo da ikke have den, men ser også at PCI'en grabber både Analog og digitalt, hvilket USB ikke gør... Så havd vil det kræve at skabe lyd via det PCI kort.

#31 :
Ja...okay...Vil lige tjekke både Bilka og Jem&Fix, for kabler.
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 12:23 #33
Det er 10m pakker dem jeg snakker om, og det rækker faktisk temmeligt langt.

Dit bundkort har højst sandsynligt lydkort, hvor der er et blåt jack stik, det er til lyd ind, det er den du skal bruge så vidt jeg kan se.

Ved faktisk ikke om der er PCI kort med lyd ind, men vil lige kigge :)
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 12:27 #34
Det eneste med lyd ind jeg kan finde er det her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=468256
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 12:31 #35
Avatar billede NielsErikP Mester
01. maj 2011 - 22:06 #37
Hej..
#34 : Når man tager det link, står der intet om lyd, hvor får og finder du de ekstra informationer om eksempelvis Dette kort..??
Må jo sige dette kort også er næsten 500 kr dyrer ned de sidste tre. Men så bare kvaliteten følger de 500 kr. Så går det jo nok.
Men nu flere tilbud jeg får, ja nu mere klog bliver jeg, men samtidigt også lidt mere forvirret omkring, hvad man skal..!!

#35 :
Okay... Det SVHS stik på dette link...Er det så det der skal sættes i det runde stik på Scart konverteren...???
Avatar billede NielsErikP Mester
01. maj 2011 - 22:07 #38
Hej igen...
Ved ikke om dette link er nogen hjæælp til at vejlede mig..
Men dette er min computer....:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01659231&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3900255#N458
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 06:18 #39
Jeg kan se der er 2 rækker mini jack hun stik på kortet og læse der er 8 channel lyd.

Der er 6 farver, den du skal bruge en den blå - det er line in hvis det er sat op til stereo, hvilket er hvad dine video bånd er i, så det kan sagtens bruges.

Det sætter du op i kontrol panelet for lyd.
Avatar billede ranni Forsker
02. maj 2011 - 14:51 #40
Jeg har på fornemmelsen at din viden om det her , er på højde med min (næsten lig nul)
Du skal have teknikken ud af boxen, have en blændplade skruet af uden at tabe den lille bitte skrue ned i den ledige ramblok (har selv prøvet), finde den korrekte forbindelse i virvaret af muligheder o.s.v.--"good luck".
Af de 7 grabbere, jeg har prøvet, er den næstbedste Pinnacle til 500-600 kr. (den bedste via DVD optager)
I USB stikket med den, 3 kabler til afspilleren via scartadapteren, så har du billede og lyd.
Medmindre opgaven (70 VHS med analog)er blevet ændret, ville jeg foretrække USB løsningen.
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 21:51 #41
Der er da ikke noget svært i at sætte et minijack i det blå hul bag på bundkortet ?

Hvis du snakker om det SVHS stik så skriver jeg også jeg ikke er sikker der, men der var måske nogen der kunne be eller afkræfte om lyden er med ind i sådan et kort.......

Derfor behøver man jo ikke skrive alt muligt om hvor svært det er......
Avatar billede ranni Forsker
02. maj 2011 - 22:30 #42
tubber
Det er selvfølgelig montage af det PCI kort, du anbefaler, jeg hentyder til.
Det kan ikke tilsluttes med bare et minijack og jeg prøver ikke at forskrække, der findes helt sikkert en god beskrivelse af montagen, men den hopper ikke ind i den stationære  af sig selv.
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 23:07 #43
Det er nu meget nemt.
Tag strømmen fra.
Skru siden af og sæt det i en sokkel det passer i.
Skrue en skrue på oppe på holderen.
Skru siden på.
Sæt strøm til.

Tænd og vupti, der er ikke noget med nogle ledninger eller noget.
Avatar billede ranni Forsker
02. maj 2011 - 23:24 #44
Med i de knapt 1400 kr. medfølger Pinnacle Studio 12 programmet,ikke det nyeste men et ganske udmærket program til at lave seværdige video med.
Avatar billede NielsErikP Mester
02. maj 2011 - 23:32 #45
Hej...
#40 : Nå...Der vcar du igen Ranni...så interessere dette problem dig nok lidt alligevel...Jeg kan forstå på dig at du mener USB versionen istedet for PCI versionen...Når du har prøvet / Grabbere, så må du også kunne være mere apecifik omkring 1 speciel model!!! Ja...Min viden var lig nul, men så er det jo godt man har Eksperten.dk, hvis så da bare folk ville være ærlige og specifikke omkring det de lukker ud.

#39: Ja..Det er gået op for mig med den "lyse" blå, der sættes mini jack stik i, hvor sættes den anden ende så i, Hvis vi snakker PCI version'en.
Vil prøve at tjekke med lyden viia kontrolpanelet i Windows.

Tubber dit link til den dyre PCI version (Ca. 1400kr.) siger på pinnacles hjemmeside at det caputere SD og HD video i enten analog eller digitalt. Kan det bruges til sådan en Video(VHS) capturing. som jeg skal have gang i her.

Til jer begge: kunne squ godt bruge lidt mere specifikt om, hvad man skal vælge osv....
Avatar billede NielsErikP Mester
02. maj 2011 - 23:50 #46
Hej igen..

#44 : Ranni, her skifter du så mening igen, Nu er PCI versionen til de 1400 kr. lige pludselig god nok, og kan enda lave SEVÆRDIGE video'er. Er der noget at sige til at forvirringen er total.
Avatar billede ranni Forsker
02. maj 2011 - 23:51 #47
Jeg har ikke prøvet PCI en, men bruger i dag
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4202185
til knap 600 kr, men hvis du vil behandle/beskære/slette lyd/tilføre lyd/tekste skal du have et nogenlunde videobehandlingsprogram. ( det medfølger jo PCI en)
Avatar billede ranni Forsker
03. maj 2011 - 00:10 #48
Nej min mening er stadig at via DVD optager er bedst.
At jeg i snævre vendinger bruger Pinnaclen til de 600, gør jeg kun for, at den er lettere for konen at bære end DVD optageren.
Til PCI skriver jeg kun at der følger et godt program med, ikke om den leverer en god kvalitet.
Avatar billede NielsErikP Mester
03. maj 2011 - 00:25 #49
Hej..
#47 : Ja...Men det er jo også straks næsten 900 kr at spare på det kort du her giver link til. Ved ikke hvad jeg vil, ved heller ikke helt hvad de gamle danske bånd er skruet sammen, så noget redigering ville jo nok være en fordel at kunne med det kort jeg vælger. Men giver dette kort du her limker til...Et brugbart/SEbart resultat??

#48  :
Nej..Okay. Hmmm...Men det kan man vel så kun finde ud af ved at købe og prøve...Det med kvaliteten, men så er 1400 kr. squ meget, hvis billedet bagefter ligner et væltet lokum
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2011 - 05:38 #50
Det til 1400 er det eneste jeg kan finde med lyd ingang, foreslår stadig det til 900,-

Der skal han bare bruge det lydkort der er i PCen i forvejen.
Og her skriver jeg igen hvad jeg ville vælge og hvorfor.....
Har også selv linket til kort til lavere pris og som er til USB.

Jeg siger ikke han ikke kan nøjes med det til 600,-

Alt i alt leverere Pinnacle som regel godt software til alle deres kort.

Jeg svare såmen bare videre ud fra det bruger skriver.
Avatar billede ranni Forsker
03. maj 2011 - 10:25 #51
Nu må du ikke forvente spillefilmskvalitet,
kvaliteten af VHS indholdet kan ikke forbedres ved at overspille til DVD, kun lys/kontrast kan ændres lidt.
Man kan få mulighed for at fraklippe flimmer/rystelser,som man virkelig bliver træt af at se på.
Jeg startede med grabber til 125 kr. og endte på dengang 850 kr. og kunne konstatere at kvalitet virkelig følger pris-- i dette tilfælde.
Avatar billede NielsErikP Mester
03. maj 2011 - 21:51 #52
Hej...

#50  : Ja for man kan vel sige at det til 1400 og til 900 er det samme kort, bare forskellig software, hedder begge Movieboard ultimate... Så hedder det til 1400 bare collection også.
Hvad kræver det til 900 af kobling til lydkortet, er det intern kabel eller hvad... Og hvordan fungerer lyden på det til 1400 kr.

#51 :
Jamen så må det til 1400 jo også give bedre kvalitet end det til 900 og 600 kr. Nej jeg forventer såmen bare at bevare den kvalitet som filmene nu er i, men selvfølgelig heller ikke værre kvalitet.
Avatar billede ranni Forsker
03. maj 2011 - 22:15 #53
Jeg kan ikke se forskel på billedkvaliteten på min direkte (via DVD optager) og via omtalte Pinnacle USB.
Lyden overføres gennem Pinnacle Grapper/USB til PC ens lydkort, så der skulle ikke være problemer der.
(Lidt egen erfaring: Jeg har ikke fået S-video til at arbejde trods køb af diverse transspondere til at overføre farver, så jeg bruger stadig 3 kabler)
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2011 - 22:36 #54
#52 Du skal har en samle dims med rød og hvid phono hun -> stereo minijack, det sætter du så den røde og hvide i, og så sætter du minijack i det blå stik.
Avatar billede ranni Forsker
03. maj 2011 - 23:10 #55
#52 Det med kvalitet har også noget med at gøre med hvordan grabber arbejder sammen med Nero/Magix/Adobe/Pinnacle programmer, jeg havde  ingen problemer med Pinnacle produktet, så hvorfor prøve et endnu dyrere produkt end det til i dag 600 kr.
NB Jeg har gennem de sidste 4 år lavet mange DVD fra VHS/Hi8/digitale optagelser til venner og bekendte, så jeg er lidt bekendt med diverse problemer men ikke altid løsninger
Avatar billede NielsErikP Mester
04. maj 2011 - 01:32 #56
Hej..
#54  :
Og det er squ iorden... Så kan man vel lige så godt spare de 500 kr. på at købe det til 951 kr.

#55 : Ja okay.. Erfaring er jo godt, og erfaring kommer vel af løsning af problemer. Sådan lige umiddelbart vil jeg følge Tubber's foreslag med det til 951 kr. Men jeg tvivler stadig på, hvad der er bedst, PCI eller USB, men jeg kan jo høre at du Ranni heller ikke er enig med Tubber, du sværger tilUSB og Tubber til PCI...hmmm...Så er det squ ikke let som "Grønskolling" på feltet.
Avatar billede ranni Forsker
04. maj 2011 - 11:20 #57
Med PCI har man i det mindste et element, man ikke har problemer med at finde. Det sidder fast på maskinen.
Resten ligger der: Nu lægger jeg det der, så kan jeg finde det igen---- hvor var det lige det var ? ?
Ja jeg synes bedst om USB løsninger og det gælder heldigvis også for nu DVD drev/Harddiske,
så er man fri 220 v ledninger
Avatar billede ranni Forsker
04. maj 2011 - 14:32 #58
Du kan "risikere" at skulle update din Pinnacle ( og andre købe produkter ) til din PC.
Du kører vel 64 bit, når du har 5GB Ram ??
Update er her
http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/Hardware_Installer/readmeHW10.htm
Avatar billede tubber Juniormester
04. maj 2011 - 21:27 #59
Jeg vil lige sige jeg sværger ikke til PCI, men i dette tilfælde mener jeg bare man får mere for pengene.
Min erfaring er jeg har fået mere ud af mit billige TVMate end jeg har af min usb DVB-T - desværrer understøtter min TVMate ikke digital TV.
Har også en usb grabber enhed, og ulempen ved en sådan er den installere et "sekundært lydkort" hvilket jeg har oplevet har givet problemer med instillinger på andre programmer - skal så ikke kunne sige om det specifikt er min grabber

Jeg har selv forskellige USB enheder, men der er jo ikke uendeligt med USB porte hehe.
Avatar billede NielsErikP Mester
04. maj 2011 - 23:01 #60
Hej...
#57 : Hi.hi... Ja dine briller sider oppe i panden ;-)
Jamen det må jeg lige tage stilling til..Syntes der begynder at tegne sig et billed af, hvad jeg skal.

#58 : Jeg kører Windows Vista Home preminum 64bit.
Tak for linket til Updaten, meeeen nu skal jeg lige have Grabberen inden jeg skal have den opdateret.

#59  :
Nej..okay. Men det er vel også meningen man skal have mest mulig for pengene.
Tak for delingen af din erfaring.
Neeej, Men det er det vel heller ikke med PCI slot's, uendeligt altså.
Avatar billede tubber Juniormester
05. maj 2011 - 16:25 #61
#60 Hehe nej er det ikke, men faktisk er der faktisk ikke ret meget der er PCI længere, bundkort kommer jo med det hele indbygget (Lyd, Lan, diverse udgange osv.)

De sidste 5-6 år er det eneste PCI kort jeg har haft er TV Kort/Grabber.

På USB har jeg tastetur, mus, stregkode scanner, extern HD, usb nøgler, Grabber kort, PS2 joystick addapter, digital kamera osv.

Det var jo ikke som i gamle dage hvor man skulle planlægge hvad du skulle ha som PCI kort og ISA kort og hvad måtte undværes :)
Avatar billede NielsErikP Mester
06. maj 2011 - 01:00 #62
Hej..
Nej...Der findes en del til usb...Hmmm..Måske også derfor jeg stadig er lidt i tvivl om det skal være det PCI kort elle ej...
Kan godt se det fornuftige i det Ranni siger med USB, men du Tubber taler jo samtidigt for at man får mest for pengene med PCI'en til 951 kr. Og hvem vil ikke have mest muligt for pengene..??

Selv er mit tastetur, mus og iphone4 på USB..

Ja ..de gode gamle dage...Købte selv min første computer i 1993...En 60 MHz pentium processor, det var rimeligt på dengang, så omkring da internettet startede sin færd mod at blive hver mands eje, kom jeg i en årrække fra computere...først for et par siden vendte interessen tilbage. Men det var tider dengang med Doom2 osv..
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2011 - 16:37 #63
Hvad med: http://www.kelkoo.dk/ssc-100304323-vhs-dvd-optager.html

Eller hvad med: http://www.photocare-kbh.dk/photocare-vesterbro-dvd.html

Da det lyder som om du kun skal gøre det én gang
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2011 - 19:26 #64
Jeg før blevet beskyldt for at male fanden på væggen.
Når du har VHSèn på PCèn, skal du nærmest til fraskære flimmer/for mørke/for lyse/optagelse af gulvet/optagelser af loftet og lignende, og det er tidskrævende, men det vil du ikke fortryde, men du får et seværdig produkt.
Hvis du får overspillet af et firma, får du 100% det samme produkt med alle fejl, og så skal du alligevel til at redigere og brænde en ny DVD.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2011 - 20:37 #65
Ok, det er fint nok. Troede bare at du ville have det overstået hurtigst muligt :-)
Avatar billede NielsErikP Mester
06. maj 2011 - 22:48 #66
Hej..
Tak for dine links/henvendelse...jape44.... Men vil som Ranni også giver udtryk for gerne selv have fornemmelsen af at styre forløbet. Jo ingen der siger jeg ikke har tiden for mig.

#64  : Ja okay men det er vel også det der er sporten i det, ikke sandt?? Og så har man da også lidt at lege med.
Avatar billede NielsErikP Mester
09. maj 2011 - 21:48 #67
Hej igen...
Skulle lige vurdere om der var hjælp eller mere forvirring..!!

Tubber og Ranni læg venligst et svar så i kan få delt de point.

Og så mange tak for hjælpen i to.
Avatar billede ranni Forsker
09. maj 2011 - 22:29 #68
Selv tak.
Jeg ved ikke hvad point skal bruges til, men måske kan jeg hjælpe en anden gang.
Jeg har fået meget hjælp i dette forum.
Heja !!
Avatar billede NielsErikP Mester
10. maj 2011 - 01:54 #69
Hej..
Det var squ pænt af dig... Så lader jeg dem gå til Tubber, når han lægger et svar.
Ja.. Det er et mægtigt koncept, det Eksperten.dk

Take Care  ;-)
Avatar billede tubber Juniormester
10. maj 2011 - 07:51 #70
#8 er et svar :)

Og ja Eksperten er et godt forum hvor man kan få hjælp til mangt og meget selv om det er minded mod IT verdenen
Avatar billede NielsErikP Mester
10. maj 2011 - 14:09 #71
Hej...
Tubber du fik for #8'eren..
Tak for hjælpen.

Take Care..!!
Avatar billede ranni Forsker
11. maj 2011 - 12:07 #72
Avatar billede tubber Juniormester
11. maj 2011 - 15:20 #73
Kanon tilbud - det er jo kvalli :) må nok lige se på hvor mange jeg skal bruge :)
Avatar billede NielsErikP Mester
12. maj 2011 - 00:02 #74
Hej...
Ja...Det var da et tilbud der ville noget..!!

#72 : Så nu er jeg i spørge rollen igen, ... Og dem skal jeg så have tre af for at forbinde video'en med Grabber kortet(Video i stue, og Comp. i soveværelset)  ?????
Avatar billede ranni Forsker
12. maj 2011 - 09:23 #75
Ja !! måske via scart (jeg har tidligere advaret mod at bruge S-video med de problemer, jeg mødte)
Avatar billede NielsErikP Mester
12. maj 2011 - 11:19 #76
Hej..
Ja.. okay. Så bestiller jeg 3 af dem, og finder så lige dit link længere oppe til Scart Adaptoren(Findes der også bedre modeller end andre) Det nytter jo ikke noget Kablerne bringer fin kvalitet, hvis ikke koblingen kan følge med, kvalitets mæssigt.

Er stadig på indkøbsplannet, har ikke helt bestemt mig for, hvilket Grabber kort det bliver endnu, om det bliver USB eller PCI, om det bliver til 600, 900 eller 1400 kr.

Vil lige høre om det Compenent kabel som du i #72 lagde link til, også har noget med lyd overførselen at gøre..??
Avatar billede ranni Forsker
12. maj 2011 - 12:24 #77
Nu må du lige være opmærksom på at linket er på 10 kabel indeholdende alle 3 component nemlig 2 lyd og 1 video.
Jeg har ikke konstateret forskel i kvalitet på scart til 18 kr. og den til 69 kr.
Jeg mener at tilbudet afsluttes i morgen fredag 13. men kontroller selv på AVCABLES.dk
Avatar billede NielsErikP Mester
12. maj 2011 - 12:48 #78
Avatar billede NielsErikP Mester
12. maj 2011 - 12:50 #79
Hej...

Glem det de links funger ikke, men 3 * Dit link i #72

Og et guldbelagt Scartkabel og en scart adaptor til 69 kr.
Avatar billede ranni Forsker
12. maj 2011 - 13:51 #80
3 gange mit link ?????
Ja !!! hvis din VHS og din PC står 30 m fra hinanden ???--?? ellers har du ikke læst, hvad du købte.
Avatar billede NielsErikP Mester
12. maj 2011 - 17:01 #81
Hej...

Fuck...Så har jeg satme købt katten i sækken, har bestilt 3 gange dit link, har her kl. 16.59 lige fået mail om at de er afsendt...Nååå pyt , så må jeg jo brænde inde med de to af kablerne.
Avatar billede thegenni Praktikant
25. november 2012 - 01:13 #82
Jeg faldt lige over denne tråd, og dette område ved jeg tilfældigvis en del om, da jeg selv overfører Video til dvd på www.videoen.dk

Det er sådan, at en almindelig kan indeholde ca. 120 min video, alt afhængigt hvilken programmer du bruge, og hvilke komprimeringsindstillinger du benytter. Hvis du ligger mere film over end dette, komprimerer du det mere, og dermed får du en grim filmkvalitet.

Med hensyn til udstyr, kan jeg se at du ikke har en millard vhs film, derfor kan jeg anbfale at købe sådan en captch usb konverter, som der bliver nævnt ovenfor. Det er billigt, simpelt og nemt ;-)
Avatar billede NielsErikP Mester
25. november 2012 - 21:51 #83
Hej...

#82: Kan se i dit link her at du skulle have lidt forstand på det... nu er dette godt nok et gammelt spørgsmål, men fik dog meldingen om at der var kommet indlæg.

Så du mener USB versionen er ganske ok?? Nej har ikke en milliard film.. men dog nogle stykker taget i betragtning af at overspilningen jo foregår realtime.
Avatar billede thegenni Praktikant
05. februar 2014 - 22:13 #84
#83

Hej Niels, jeg havde slet ikke set du havde svaret. Så hvis du stadi g ønsker svar, eller andre kan få glæde af det, SÅ:
Ja usb er ganske fint, sålænge du køber en ordenlig kvalitet konverter, da det er denne som konverter dit analoge signal fra din video, til digitalt signal.

Herudover kan du få rigtig mange problemer med de dårlige konvertere, såsom de smider driveren, larm på lydsporet og at de ikke vil overspillet kopibeskyttet film(hvilket du har lov til, sålænge det er dine egen og ikke til fremvisning)

Videoen er nedlagt, så kig istedet på www.medieland.dk/video-til-DVD, hvor du kan finde en del information omkring dette emne. Jeg har arbejdet med det i 7 år, og du er velkommen til at finde min på hjemmesiden og skrive hvis du har et spørgsmål
Avatar billede NielsErikP Mester
05. februar 2014 - 22:29 #85
Hej...

#84: Det var satans "smiler"...2 år efter??
Der blev givet svar i #8 og delt point til samme.

Droppede det med at spille filmene ind..Kvaliteten var ikke så god på VHS båndene.. Går så småt og køber ind for at samle titlerne, når det lykkes at løbe over dem på DVD.
Det giver vist det bedste resultat!! ;-)

Take care :-)
Avatar billede ranni Forsker
05. februar 2014 - 22:35 #86
Jeg har inden for de sidste 14 dage overspillet ca. 20 VHS uden problemer.

M E N  ! jeg løb ind i et problem eller opgave, min Pinnacle grapper lå for tæt på omformeren til min PC lader, det kom der nogle mærkelige film ud af.
Sørg også dit program er indstillet korrekt til at mdtage dine 4:3 VHS i Pal B eller G.
Avatar billede NielsErikP Mester
05. februar 2014 - 23:07 #87
Hej..

Tja..Det lyder da som en bedrift :-) VHS(ca. 1,5time) * 20 = Var det ikke lang tid i real time at overspille i..??

Surt, når der er problemer. Teknikken vil ikke altid som vi vil..
Avatar billede ranni Forsker
06. februar 2014 - 09:57 #88
Nu er jeg af sygdom kommet i den situation, at jeg kun kan "taste" alle vågne timer, så overspilning er intet problem.
Jeg bruger 6 - 10 gange så lang tid på redigering, som det færdige resultat varer.