Avatar billede dusktrab Nybegynder
23. april 2011 - 13:03 Der er 1 kommentar

Svag hyle tone efter slumre

Hejsa. Jeg har sat min PC til at slumre efter 30 mins hvor den ikke bliver brugt, men når jeg tænder den igen efter den har slumret er der en konstant svag summen fra kabinettet. Ved at åbne det, mener jeg at det kommer fra grafikortet. Lyden stopper først når jeg genstarter.
Det er svært at beskrive lyden, men det er en svag elektronik summen. Det nærmeste jeg har hørt før ville være en transistor der er åbnet for fuld skrue eller når man lige skruer op på en 3-4 stykker på radiatoren.
Jeg har intet bemærket på performance eller temperatur på grafikkortet.

Lidt hårde tal:
Windows 7 Pro 64-bit SP 1
Asus GeForce GTX-275

Sig til hvis I har flere spørgsmål til mit hardware.

Mit spørgsmål er så: Hvordan kan jeg undgå dette? Jeg skriver her fordi jeg ikke aner hvor jeg skal starte med at lede efter en løsning. Er det styresystemet? Er det grafikkortet? Er det bundkortet? Er det strømforsyningen?
Har andre oplevet noget lignende med Windows slumre funktionen?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2011 - 13:12 #1
Bruger ikke slumrefunktion, som vel skal sammenlignes med standby hvor pc kører ned i et lavere strømforbrug og starter hurtigere op end ved dvale som jeg plejer at bruge.

Er problemet der også hvis du kører den ned i dvale?

Tror at problemet er at en komponent svinger med når du kører ned i slumretilstanden. Det kan være en kondensator/transistor der laver støjen.