Avatar billede Slettet bruger
23. april 2011 - 16:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lenovo IdeaPad Z560 ? HJÆLP :-)

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt omkring køb af min første bærbar :-) jeg har siddet og kigget på en hel masse forskellige bærbare men er lidt lost i computer verdenen. alligevel har jeg fundet
frem til bærbaren Lenovo IdeaPad Z560

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/335800/Lenovo-IdeaPad-Z560.html

Mine krav til en bærbar var at den skulle kunne spille sims 3 uden at hakke og med god billedkvalitet, der skulle også være en blu ray afspiller i, og den skulle koste imellem 5000-6000 kr. Ud fra hvad jeg kan se kan den ihvertfald spille sims 3 optimalt?

Krav til sims 3:

TIL WINDOWS VISTA
2,4 GHz P4-processor eller tilsvarende
1,5 GB RAM
128 MB grafikkort med understøttelse af Pixel Shader 2.0
Microsoft Windows Vista Servicepakke 1
Mindst 6,1 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB yderligere plads til brugermateriale og gemte spil

Nu er mit spørgsmål bare om det her er en god bærbar? For jeg syntes at prisen er meget lav i forhold til hvad jeg får. Ihvertfald når jeg sammenligner med nogen andre bærbare som kan det samme, men er over 1000 kr dyrere. Så er det et dårligt mærke eller hvad? Håber der er nogle kloge mennesker der kan hjælpe mig :-)
Avatar billede lzs Nybegynder
23. april 2011 - 17:44 #1
Den vil godt kunne spille sims 3, men det bliver ikke med grafikken helt i top, det er grafikkortet simpelthen for dårligt til, du kan læse lidt om grafikkortet her http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html
Herudover har den ikke Gigabit netværk, hvilket i hvert fald for mig ville trække noget ned.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2011 - 19:38 #2
når, men vil den kunne spille sims uden at hakke og være langsom men med lidt dårligere billede?
hvad vil det sige at den ikke har et gigabit netværk? hvad bruger man det til ?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2011 - 19:41 #3
og er det noget man kan købe ved siden af?
Avatar billede lzs Nybegynder
23. april 2011 - 22:09 #4
Ja den vil godt kunne spille det uden at hakke, hvis blot du sætter grafikken lavt nok.
Gigabit er hastigheden på netværket, men det kræver samtidig at alt ens andet udstyr også understøtter det, men umiddelbart er det kun nok man har gavn af, hvis man flytter mange filer på sit lokale netværk, så det er som sådan nok ikke noget der trækker ned i dit tilfælde.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2011 - 15:51 #5
Hvad for en bærbar ville være bedst lenovoen eller denne http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406903810 ?? Aceren har et bedre grafikkort men er også 1000 kr dyere og ikke særlig pæn...
Avatar billede lzs Nybegynder
24. april 2011 - 19:06 #6
Du svarer lidt selv på dit spørgsmål :) dens grafikkort er en hel del bedre, men den koster samtidig mere.
Du kan evt. prøve at kigge på edbpriser.dk efter bærbare for der er utrolig mange der kan opfylde dine krav, men det er jo meget en smagssag om, hvilke man kan lide og hvilken størrelse skærm man vil have osv.
Hvis du kigger på acer ville jeg nok hellere kigge på deres timeline serie. se http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=timeline&qft=&s=&cpath=1-1-48&qt=Fql&nf=strmatrix9%3a^15.6+tomme%C2%A415.6000000000%24%C2%A7specifictaxonomy%3a^Computer|1%2fB%C3%A6rbar|48%24
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2011 - 20:07 #7
Jeg syntes det er svært at finde nogle der opfylder mine krav til under 6000. Det er sjælendt de har blu-Ray afspiller :(
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2011 - 20:21 #8
Og jeg forstår ikk helt at npr jeg skriver blu ray som et krav kommrr der bærbare frem som ikke har det. Eller er det bare mig der ikk kan læse om det er der? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=timeline&pid=4519304 har denne blu Ray?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2011 - 20:34 #9
Fordi sims 3 skal kunne køre skal den jo også have mindst 2,4 GHz, 4 gb og jeg vil gerne have minimum 500 g plads. Grafikortet skal også helst ligge mellem 500 mb - 1GB. Kan slet ikk finde en eneste der kan alt det, kun de 2 jeg sagde før. Men den første var ikk så god, og aceren ville jeg være ked af at købe da jeg syntes den er grim! :-0
Avatar billede lzs Nybegynder
25. april 2011 - 14:25 #10
Glemte helt at du kun vil have en der har BD drev, men i så fald har du nok ikke så mange valgmuligheder end at vælge en af dem du har fundet eller spare lidt mere sammen. Det er desværre ret begrænset, hvor meget man får for 6000 kr. Herudover ville jeg nok også se mig om efter en bærbar med større skærmopløsning, da du ellers ikke rigtigt vil kunne udnytte bluray afspillerens bedre opløsning.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 19:54 #11
Tak for hjælpen :-)

har valgt at gå lidt op i prisen og køber en Sony VAIO istedet
Avatar billede lzs Nybegynder
25. april 2011 - 23:30 #12
Det lyder fornuftigt :)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 21:59 #13
...