Avatar billede crill869 Nybegynder
24. april 2011 - 21:38 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

formindskning af forspørgler på hjemmeside

Hej alle

jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv, hertil vil jeg gerne optimere den mest muligt således at jeg ikke laver forespørgsler på elementer på siden som allerede er blevet hentet,

foreksempel har jeg en bagrund som ikke ændres + menuen heller ikke gør... men vil det bare give noget "backfire" senere hen? nogle der har oplevelser med det?

Siden er en side der primært skal bruges af mig og en 4-5 andre...

På forhånd tak :-)
// crill
Avatar billede wanze Nybegynder
24. april 2011 - 21:50 #1
HTTP-standarden har allerede taget forbehold for caching, hvilket alle nutidens browsere ligeledes har implementeret.

Hvis et billede eller en andet fil ikke er blevet ændret siden sidste forespørgsel, så vil din browser ikke hente det, men derimod afhænge af cachen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. april 2011 - 22:16 #2
Og har du flere grafik elementer, så kig på sprites.
Har du javascript, saml det i en fil.
Har du flere css filer, så smid dem i en.
Der er mange andre ting, som er ligeså vigtige.
Avatar billede crill869 Nybegynder
30. april 2011 - 09:17 #3
Ok lyder super ;) smider i et svar så kan jeg ud dele point :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. april 2011 - 09:43 #4
Svar
Avatar billede wanze Nybegynder
30. april 2011 - 14:29 #5
Svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. maj 2011 - 21:45 #6
Takker for point.