Avatar billede cubie Novice
27. april 2011 - 08:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan styler jeg label for?

Hej

Jeg sidder i øjeblikket og laver design på en webshop, hvor jeg gerne vil style en formular, som kommer i forbindelse med købsflowet. Shoppen er bygget på WebShop2 fra Scannet, så jeg har ikke adgang til koden bag, men skal altså style mig ud af det meste.

Spørgsmålet er, ud fra denne kildekode:

<dl>
<dt>
<label for="ctl00_bc_tbFirstname">Fornavn <span><strong>*</strong></span></label>
</dt>
<dd>
<input name="ctl00$bc$tbFirstname" type="text" id="ctl00_bc_tbFirstname" /><span id="ctl00_bc_ctl05" class="required" style="display:none;"></span>
</dd>
</dl>

Hvordan får jeg adgang til at style, f.eks. give display:none; til label for="ctl00_bc_tbFirstname" ?

Det er jo ikke et problem når der er en ID klasse på, men hvordan får jeg fat i en 'label for' ?

Jeg håber, at I kan hjælpe. Skal der JavaScript til, så har jeg mulighed for at sætte det ind i f.eks. headeren på sitet.

På forhånd tak
Avatar billede phillips Nybegynder
27. april 2011 - 08:28 #1
label[for=ctl00_bc_tbFirstname] {
  display: none;
}
Avatar billede cubie Novice
27. april 2011 - 08:58 #2
Tak Phillips!
Jeg er ret sikker på, at det netop er løsningen, som jeg er ude efter. Jeg har rodet ret meget med CSS, men den der måde at skrive det på, er ny for mig. Kan du forklare den?

Men tak for svar. Lige i skabet.
Avatar billede phillips Nybegynder
27. april 2011 - 09:03 #3
Det er en slags søgefunktion til CSS, hvor man kan angive bestemte kriterier for hhv. attribut og værdi for den attribut.

Det er faktisk understøttet i alle moderne browsere siden IE7.

Læs mere her:
http://www.quirksmode.org/css/selector_attribute.html
Avatar billede phillips Nybegynder
27. april 2011 - 09:04 #4
PS: Jeg mener at have læst et sted, at det dog er langsommere og mere krævende for computeren fremfor at målrette via klasser og id'er. Men du må ikke hænge mig op på det :-)
Avatar billede cubie Novice
27. april 2011 - 14:20 #5
1000 tak for hjælpen. Jeg prøver det ihvertfald af i stor stil. Så må jeg se, om der kommer revner i lakken. Indtil videre er det ihvertfald konge! Tak!