Avatar billede Laes Nybegynder
28. april 2011 - 21:03 Der er 10 kommentarer

WM / Virtual Machine.. Jae lad os kalde det uvidenhed..

Hej Experter..

Sidder og leger lidt med at noget installation af Linux´s Ubunto
på en WM fra "Oracle VirtualBox"

Skal lige skynde mig at sige at den eneste viden jeg efterhånden har erfaret mig, er jeg jeg kun lige har fanget konceptet..

Men for at gøre en lang historie kort, kan jeg ikke rigtig få maskinen til at sige andet end :  "FATAL: Could not read from the boot medium! System Haltet."  Når jeg "tænder" maskinen.. Ikke noget med at boote eller noget..

Jae, og det er ikke rigtig lykkedes mig at finde brugbare guides eller løsninger på nettet..

Bare lige for en god ordens skyld har jeg sat maskinen som følgende:
512 MB RAM
12,13 GB "HDD"
Grafisk hukommelse 12 MB
OS type: Ubunto
Fjernskærm-server: sået fra ????
Opstart: CD/DVDROM  -  HDD  -  Netværkskort
Acceleration: VT-x / AMD-V,

Og har naturligvis planer om at boote fra cd. (Ubunto.iso 1,53 MB)

Pft.. Lars
Avatar billede Red0z Nybegynder
28. april 2011 - 21:51 #1
For mig lyder det til start som om der er noget galt med din iso fil.
Den skulle gerne fylde 700+ mb.
Avatar billede Laes Nybegynder
28. april 2011 - 21:57 #2
Ja nu du siger det.. ser det da lidt mærkligt ud.. men når jeg ser rent fysik på skiven på den fylder den dog 692 MB.. det forstår jeg ikke.. Men skiven har virket fint på forskellige andre maskiner, så tror næsten ikke det kan være det..?
Avatar billede Laes Nybegynder
28. april 2011 - 22:01 #3
de 1,53 MB så jeg i info om Lagerenheder - IDE-Styreenhed -primær IDE-slave(CD/DVD): Ubunto.iso(1,53 MB) altså på den virtuelle maskines "håndtering"
Avatar billede Red0z Nybegynder
28. april 2011 - 22:56 #4
Har du prøvet at lave en ny harddisk, for at se om den gamle evt. Er korrupt
Avatar billede Laes Nybegynder
29. april 2011 - 11:40 #5
Nej jeg har kun prøvet at lave den ene, men prøver at lave en når jeg kommer fra job.. Det kan jo være:)
Avatar billede Laes Nybegynder
30. april 2011 - 14:26 #6
Narj, har lavet en forfra nu.. Den vil heller ikke rigtig andet end at sige :"FATAL: Could not read from the boot medium! System Haltet."

Den her gang satte jeg den dog til en 1024 MB Ram´s maskine.
Avatar billede Laes Nybegynder
30. april 2011 - 20:45 #7
Det er vel ikke den forkerte type jeg har valgt ??
VirtualBox 4.0.6 for Windows hosts x86/amd64
Fra : http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Har Win 7 på min alm maskine, og ønsker at intallere Ubuntu på den virtuelle??
Avatar billede Red0z Nybegynder
02. maj 2011 - 00:20 #8
Tror det ikke. Sår stadig tvivl mht, den der iso fil.

Mounter du en CD, eller sætter du den direkte på en .iso fil?
Avatar billede Laes Nybegynder
02. maj 2011 - 10:48 #9
Hmm. nu er jeg lidt i tvivl om begrebet mounte.. men jeg har opsat maskinen til pege på isofilen..

Både via CD/DVD Drevet... og som fysisk fil på harddisken..

Jeg går ud fra at der ikke skal være forskel på en ubunto cd hvadenten man installere den på fysisk eller virtuel maskine????
For jeg har j haft den installeret på andre maskiner(fysiske)..
Avatar billede Laes Nybegynder
10. maj 2011 - 13:00 #10
Er selvfølgelig stadig interesseret i en løsning her :)