Avatar billede schris Praktikant
29. april 2011 - 20:46 Der er 1 løsning

Perl: Hvordan laves error handeling i forbindelse med database tilslutning ($dbh=DBI->connect(....)

Nedenstående er uddrag af en sub, hvor der skal oprettets adgang til en database. Hele "connct" strengen er af variabler baseret på brugerens input. Hvorledes får jeg lagt en "error handeling" på, der reagerer på, at en af variablerne ikke er valide (f.eks. forkert databasenavn, forkert brugernavn osv)? "Error handelingen" skal afbryde forbindelsen og eksekveringen med mulighed for at genindtaste dataene

if ($database_used<1) {
    ReadMode('noecho');
        #No echo to the screen while username and pwd is entered
    print "\nInput username: ";
    $user=<STDIN>;
    chomp $user;
    print"\nInput password: ";
    $pwd=<STDIN>;
    chomp $pwd;
    print "\n\n";
    ReadMode(0); #Echo to screen is set back on
}

$db_url="DBI:mysql:$database:$location";
$dbh=DBI->connect($db_url,$user,$pwd);
Avatar billede schris Praktikant
27. august 2011 - 13:30 #1
har fixet det selv