Avatar billede Bjarne Novice
29. april 2011 - 22:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word 2007 glemmer formatering i indholdsfortegnelse

Hej,

Jeg er igang med at skrive en længere rapport i word 2007. Jeg bruger words automatiske indholdsfortegnelse. Jeg ændrer linjeafstanden til 1 og fjerner afstand mellem afsnit i selve indholdsfortegnelsen for at få den til at fylde mindre(og så synes jeg det ser pænere ud). Problemet opstår når jeg opdaterer indholdsfortegnelsen. Så er der nemlig igen mere end 1 i linjeafstand og igen afstand mellem afsnit. Jeg kan naturligvis ændre det manuelt hver gang jeg opdatere, men problemet bliver at siderne forrykkes sådan at sidetallene ikke passer når jeg ændre formateringen af indholdsfortegnelsen.

Nogen der ved hvordan man løser det problem?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2011 - 11:43 #1
Udseendet af indholdsfortegnelser er styret af, hvordan typografierne Indholdsfortegnelse 1-9 (hvis engelsk version: TOC 1-9) er defineret. Som udgangspunkt er Overskrift 1 kædet sammen med Indholdsfortegnelse 1, Overskrift 2 med Indholdsfortegnelse 2 osv.

Som du har set, dur det ikke at rette lokalt i indholdsfortegnelsen, for den skal jo netop altid kunne opdateres, så den reflekterer indholdet i dokumentet. Du skal i stedet redigere typografierne Indholdsfortegnelse 1-9 (eller i det mindste dem, som er i brug), så de ser ud, som du ønsker. Så går resten af sig selv.

Engelsk artikel med mere info om indholdsfortegnelses-typografier:
http://sbarnhill.mvps.org/WordFAQs/TOCTips.htm

Engelsk artikel om at redigere typografier (styles):
http://www.shaunakelly.com/word/styles/ModifyAStyle.html
Avatar billede Bjarne Novice
02. maj 2011 - 18:51 #2
Så lykkedes det. Send et svar hvis du vil have point. Tak for hjælpen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. maj 2011 - 20:40 #3
Velbekomme.