Avatar billede newbieatphp Nybegynder
30. april 2011 - 21:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift IP adresse

Hey

Jeg sidder og roder lidt med noget java, hvor jeg nu gerne vil prøve at skifte IP adresse.

Jeg har et program, som gør at jeg ændre min visuelle IP adresse, sådan at når jeg går på http://www.myip.dk så melder den, at jeg bruger en anden IP adresse end normalt.

Hvordan får jeg gjort sådan, at mit java program også bruger denne forbindelse?

Ved blot at lave:

URL url = new URL("http://www.myip.dk");
HttpURLConnection urlConnection = (HttpURLConnection)url.openConnection();
InputStream urlIs = urlConnection.getInputStream();
System.out.println(urlConnection.usingProxy());
BufferedReader rd = new BufferedReader(new InputStreamReader(urlIs));
StringBuffer sb = new StringBuffer();
String line;
while ((line = rd.readLine()) != null)
{
    sb.append(line);
}
rd.close();
urlIs.close();

Bruges den oprindelige IP adresse til kommunikationen. Hvordan får jeg ændret dette?
Avatar billede wanze Nybegynder
30. april 2011 - 22:24 #1
Det program du snakker om er en proxy. Hvordan det program præcist fungerer er ikke til at vide, så der er et par forskellige løsningsforslag.

Hvis programmet sætter proxyen op som en systemproxy, så er det rigtigt nemt i Java. Du skal bare skrive:
System.setProperty("java.net.useSystemProxies", "true");

Hvis ikke den laver en systemproxy, så bliver du nødt til manuelt at angive hvilken proxy du vil bruge, når du laver din forbindelse. Det gør du ved at give openConnection()-metoden du kalder på HttpURLConnection-objektet et Proxy-objekt med:

Proxy proxy = new Proxy(Proxy.Type.HTTP,
  new InetSocketAddress(<proxy-ip>, <proxy-port>));
HttpURLConnection urlConnection =
  (HttpURLConnection)url.openConnection(proxy);
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
30. april 2011 - 23:40 #2
Det er super.. det var den nemme løsning.

Smid et svar, og du får nogle velfortjente point, også siger jeg mange tak for hjælpen.

God weekend.
Avatar billede wanze Nybegynder
01. maj 2011 - 04:50 #3
Det var så lidt. God weekend!