Avatar billede nugga Nybegynder
02. maj 2011 - 15:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke udnytte alle mine ram

Jeg undre mig over at min computer siger følgende når jeg kigger inde i system

Installed memory (RAM) 6,00 GB (4,00 GB usable)
System Type: 64-bit operation system

Som i kan se, så køre jeg med et 64 bit system, så det er altså ikke det der er galt.
Windows versionen er Windows 7 Ultimate.

Nogle forslag?
Avatar billede Laes Nybegynder
02. maj 2011 - 15:58 #1
Mon ikke det er fordi bundkortet bare ikke understøtter mere end 4GB, for siden den kan se de er der , kan de vel ikke være istykker?
Avatar billede nugga Nybegynder
02. maj 2011 - 16:04 #2
Hmm jeg tror det ikke, mit bundkort er ret dyrt og har rimeligt mange features, så det skulle understøtte 6gb RAM.
Desuden har det tidligere virket helt fint, da jeg kørte en anden version af Windows.
Avatar billede Laes Nybegynder
02. maj 2011 - 16:07 #3
nej så det ikke det jo..:)

Har du prøvet at teste ramkortene enkeltvis, om de alle virker ?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 16:37 #4
du skal kigge lidt på dine åbne spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/nugga

hvad er det for et bundkort
når den ikke viser ram korrekt plejer det at være en biosopdatering man skal igennem

bios styrer alt hardware og ram er en del af det
Avatar billede marky_dk Nybegynder
02. maj 2011 - 16:47 #5
Har du grafikkort med delt RAM?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 16:48 #6
Har du tjekket i BIOS at den er sat op til 64 bit og ikke 32 bit?
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 17:20 #7
At et bundkort er dyrt er ikke ensbetydende med det understøtter 6gb ram du vil nemmere kunne få hjælp hvis du lige skriver hvad bundkort det er :)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 18:20 #8
oplevede samme problem med ram i win 7 ultimate. Det ændrede sig, da min win 7 blev helt opdateret. Er din det ?
Avatar billede wandaxp Praktikant
03. maj 2011 - 01:39 #9
Det kan også være forskellige typer RAM og det er ikke alt udstyr der vil acceptere det, så prøv at tjecke om alle ram moduler er ens, fabrikat, MHz og CL
Avatar billede nugga Nybegynder
07. maj 2011 - 23:27 #10
undskyld jeg ikke har svaret før nu, jeg har desværre haft lidt for travl til at tjekke op på tråden.

jeg vil lige tag en kigger på det og så vende tilbage til det senere.

#treatmenice
Jeg synes lige jeg har løbet det meste igennem, men jeg skal nok lige tag en kigge på det hele igen.
Avatar billede wandaxp Praktikant
08. maj 2011 - 22:21 #11
Det kan også være hvis du har reserveret 2 GB til dit grafikkort (Shared RAM)
Avatar billede nugga Nybegynder
11. juni 2011 - 15:47 #12
Okay tak jeg fandt ud af det, skriv venligst svar hvis i ønsker point.

Det var forresten en BIOS indstilling
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 17:40 #13
ingen af os ramte den rigtig selv om det var noget med bios

så accepter selv dit svar og luk den ok

m.v.h