Avatar billede smal64 Novice
03. maj 2011 - 15:19 Der er 3 kommentarer

Upload af billede til server

Hej Eksperter

Sidder og skal lave en hjemmeside til et arkiv, hvor brugerne af siden skal kunne uploade deres egne billeder til arkivet. Udviklingen af siden foregår i ASP.NET/Visual Studio med C# som programmeringssprog. Jeg har styr på alt mht. at lægge billedenavn i en database og lægge selve billedet op i et billede direktorie på serveren. Til at få fat i billedet på brugerens harddisk bruger jeg en FileUpload control i Visual Studio. Efterfølgende bliver billedet så lagt op på serveren og øvrige informationer (inkl. billede navn) bliver gemt i databasen, når brugeren aktiverer en upload knap. Mit ønske er, at brugeren skal kunne se billedet i browseren som billede (og ikke blot som et filnavn), før det uploades til serveren. Kræver formodentlig noget Java Script eller lignende. Og da dette er et område, jeg har ringe kendskab til, håber jeg på nogle svar til dette indlæg.
Avatar billede phillips Nybegynder
06. maj 2011 - 09:58 #1
Jeg kender intet til ASP/C#, men efter første søgning på Google, fandt jeg dette javascript, der kan lave et preview af et billede, inden det sendes til upload:

http://javascript.internet.com/forms/image-upload-preview.html
Avatar billede smal64 Novice
15. maj 2011 - 00:09 #2
Hej Philips

Undskyld den lange svartid på dit indlæg, men som sædvanlig er jeg blevet revet bort fra PC'en af utallige andre gøremål. Jeg har nu her i aften endelig haft tid til at prøve det javascript, du gav mig et link til. Desværre kan jeg ikke få noget billede frem. Hverken når jeg tester det direkte på den angivne hjemmesidé, eller når jeg prøver at implementere det på min egen hjemmeside. Jeg kører Internet Explorer, så det burde ifølge hjemmesiden være ok.

Men drop mig lige et svar, så skal du få dine points.
Avatar billede phillips Nybegynder
15. maj 2011 - 15:11 #3
Ok :-)