Avatar billede sirene52 Praktikant
06. maj 2011 - 14:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte PDF som billede i PowerPoint 2007 Windows (Mac virker!)

Jeg ønsker at indsætte en PDF af et en Illustrator-fil i PowerPoint 2007 til Windows. Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre. På Mac's PowerPoint 2008 kan man umiddelbart indsætte PDF-filen som et image, og den bevarer sin transparente baggrund og fine opløsning.

I Windows kan man på forskellige måder (1. snapshot-værktøj i Acrobat + indsæt fra klippebord I PowerPoint), (2. Indsætte PDF'en som objekt). Ingen af disse muligheder bevarer den transparente baggrund, og desuden bliver vektorbilledet "pixelleret" og kantet, når man bruger "indsæt objekt".

Det er selvfølgelig ikke et problem, så længe arbejdet skal gøres i den grafiske afdeling, hvor vi har adgang til Illustrator og kan åbne den redigerbare PDF i Illustrator og gemme filen som .png. MEN der er tale om mange illustrationer, som skal bruges af PC-brugere verden over, og vores amerikanske selskab har valgt at gemme disse filer som PDF, fordi de kan ses af alle. De har testet på Mac, men har glemt at tage de mange pc-brugere i ed.

Kender nogen en løsning, som kan bruges uden at vi skal bede vores amerikanske kollegaer om at konvertere alt til .png?

Hvorfor mon Microsoft har undladt at udvikle Windows-versionerne til at kunne det samme som Mac-versionen her, og hvordan får man formidlet spørsmålet til Microsoft, så de kan ændre i næste udgave?
Avatar billede sirene52 Praktikant
06. maj 2011 - 15:30 #1
I øvrigt kan man jo også gemme PDF-filen som .png i Acrobat (Reader og Professional), men den bliver ikke transparent. Dette er ønskeligt på farvede PowerPoint-baggrunde.
Avatar billede sirene52 Praktikant
02. juli 2011 - 20:47 #2
Der er tilsyneladende ingen, der ønsker at hjælpe med dette. Jeg har fået bekræftet, at det IKKE er muligt at indsætte en PDF som billede i PowerPoint 2007 måske fordi Adobe og Microsoft ikke ønsker at samarbejde om dette.Så løsningen bliver, at alt konverteres til .png.