Avatar billede Sheep Nybegynder
08. maj 2011 - 21:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til vurdering af PC købstilbud

Hej,

Jeg har fået et tilbud fra en kollega om at købe hans PC til den nette sum af 2.500 kr. Den har følgende indmad:

Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80 GHz 2.79 GHz
4,00 GB RAM
ATI Radeon HD 5800 Series

Jeg ved ikke andet om den, udover at den er selvbygget, dog ikke af min kollega, så han kan heller ikke fortælle andet end ovenstående.

Umiddelbart tænker jeg det er en god handel, men kan ikke vurdere det. Søger en PC som kan spille nogle af de spil udgivelser der er kommet inden for de seneste år, fx, CoD world at war og modern warfare, assassins creed 2 og i den dur.

Hvad siger I? skal jeg springe på?

På forhånd mange tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2011 - 21:23 #1
Hvis der er alt det der skal være i den, såsom harddisk, optisk drev m.m. så slå til!
Avatar billede crill869 Nybegynder
08. maj 2011 - 21:27 #2
Altså processoren er ok og hvis RAM'ne også har en ok MHz og grafikkortet er et 5850 eller større er den ok nok. Men der er plads til forbedringer ;)
Vh crill
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2011 - 21:40 #3
Der vil altid være plads til forbedringer.

Faktum er at jeg spiller de pågældende spil på langt svagere hardware uden problemer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2011 - 21:41 #4
Hov - fik sendt for tidligt.
Fortsat: Så han vil sagtens kunne spille de spil uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 23:33 #5
Det er vel så kun DDR2 ram?
Jeg finder, at det er for dyrt for en brugt selvbygger, især hvis den ikke er med 6 mdr. garanti, også for harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 23:43 #6
Prøv at sammenligne med en ny computer med fuld garanti:
http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_stationar_computer/stationar-computer
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2011 - 19:35 #7
#6 så får han en pris der er 3x så høj.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 20:26 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2011 - 20:48 #9
Det er med svagere cpu, så nej.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 20:59 #10
Henholdsvis AMD Athlon II X2 2.90 Ghz
Og Intel Pentium Dual-Core 3,20 Ghx
Og i begge tilfælde DDR3 ram.

Vil du virkelig fortælle, at ingen af dem kommer op på siden den brugte?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 21:02 #11
Rettelse Ghx = Ghz
Og HDD i den gamle. Hvor stor og hvor slidt?
Avatar billede holmmorten Novice
09. maj 2011 - 21:13 #12
Hverken AMD Athlon II eller Intel Pentium Dual Core (E6700) kan på nogen måder måle sig med en Intel Core i7.........
Intels i7 er Intels bedste processor-serie, og rent prismæssigt ligger den billigste omkring 1800 kr (den dyreste omkring kr. 7000) - så hvis man skal vurdere det helt rent, så skal man høre lidt mere om hvilket model der er tale om

Men hvor om alting er - så får man ikke en pc med den type processor for kr. 2500 nogen steder - det er mindst halv pris efter min opfattelse - og så har vi stadig kun fået meget lidt at vide om maskinen iøvrigt....
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2011 - 21:18 #13
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2011 - 21:19 #14
Link duer ikke (Test er i øvrigt i5 vs. AMD Athlon II X2)
Her er link: http://kortlink.dk/tomshardware/92dt
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 21:26 #15
Jeg tror ham Palther er kommet til at blande sig i noget, han ved for lidt om.
OK tager det til efterretning *G*
Avatar billede holmmorten Novice
09. maj 2011 - 21:38 #16
Det er ok Palther - for 15 år siden handlede det rent om clock-frekvens..... der er kommet andre faktorer i spil i dag :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 21:45 #17
Ja det må jeg jo så se at finde ud af, 15 år bagud, der er sandelig noget at indhente:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2011 - 22:21 #18
GG ;)