Avatar billede fru Sørensen Praktikant
10. maj 2011 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til analysering af Hijack This + Malware

Jeg har nogle problemer med Adobe og har afinstalleret og installeret igen men der er stadig problemer på en hjemmeside der hedder Passaparola.systime.dk. Hver gang jeg forsøger at få læst en tekst op får jeg beskeden at Internet Explorer er holdt op med at fungere. Jeg får en besked om hvordan problemet kan afhjælpes - og det er at uninstall Adobe og reinstall Adobe - men det er nu forsøgt og problemet fortsætter.
Jeg har nu kørt en Hijack jeg gerne vil have hjælp til at få analyseret.
Jeg har også kørt en Malware og får besked om at der ikke er noget.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:53:35, on 10-05-2011
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\hp\support\hpsysdrv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\HpqSRmon.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\backWeb-8876480.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\hp\kbd\kbd.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10p_ActiveX.exe
C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Users\Jutta\Antivirus-spamfighter\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=81&bd=Pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=81&bd=Pavilion&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateReg] "C:\Windows\system32\jureg.exe" -delete
O4 - HKLM\..\Run: [SetPoint] C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Uninstall Adobe Download Manager] "C:\Program Files\NOS\bin\getPlusUninst_Adobe.exe" /Get1noarp
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} (get_atlcom Class) - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
--
End of file - 7197 bytes

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6543

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 9.0.8112.16421

mbam-log-2011-05-10 (11-29-49).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 260683
Tid gået: 35 minut(ter), 17 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
10. maj 2011 - 11:56 #1
Lige en hurtig ->

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede fru Sørensen Praktikant
10. maj 2011 - 12:15 #2
Jeg har fjernet diverse som beskrevet bortset fra toolbars - der er ingen :-)

Tak indtil videre for dette.
Avatar billede fru Sørensen Praktikant
10. maj 2011 - 20:59 #3
Hej Karise-Larry.
Jeg har fjernet Adobe men kan ikke få lov at installere den på ny? Når jeg klikker på download sker der bare ingenting? Jeg når bare til denne side: "Afhængigt af dine sikkerhedsindstillinger når du til disse trin:"
Hvad kan årsagen være til det?
10. maj 2011 - 21:39 #4
... mener du ganske alm.
[AcrobatReader] -> http://get.adobe.com/dk/reader/
og/eller
[Adobe Flash Player] -> http://get.adobe.com/flashplayer/

?
Avatar billede fru Sørensen Praktikant
11. maj 2011 - 09:16 #5
Tja - jeg har forsøgt med både Adobe Reader og Adobe Flash Player - og ingen af dem kan jeg få lov at installere?
Avatar billede fru Sørensen Praktikant
11. maj 2011 - 11:22 #6
Nå så lykkedes det alligevel. Jeg havde lige fået deaktiveret lidt for meget under "administrer tilføjelsesprogrammer" - havde ikke læst din besked ordentligt ;-)
Så nu ser det ud til at fungere rigtigt - men kan du ikke lige give mig en ide om hvad der er brug for at være aktiveret - jeg har disse:
Navn              Shockwave Flash Object
Udgiver            Adobe Systems Incorporated
Status            Aktiveret
Fildato            ‎11. ‎maj ‎2011, ‏‎10:04
Version            10.2.159.1

Navn              Adobe PDF Link Helper
Udgiver            Adobe Systems, Incorporated
Status            Aktiveret
Fildato            ‎15. ‎november ‎2010, ‏‎21:02
Version            10.0.0.396
Navigationstid    0,00 s

Navn              Google Toolbar
Udgiver            Google Inc
Status            Aktiveret
Fildato            ‎29. ‎oktober ‎2010, ‏‎13:15
Version            6.6.1015.36

Navn              Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper
Udgiver            Sun Microsystems, Inc.
Status            Aktiveret
Fildato            ‎3. ‎februar ‎2011, ‏‎00:25
Version            6.0.240.7

Var der noget fra Hijack This der skulle gøres noget ved?
pft :-)
11. maj 2011 - 12:25 #7
(Bruger du [GoogleToolbar] i din browser ?)
Avatar billede fru Sørensen Praktikant
12. maj 2011 - 09:42 #8
Hej Karise-Larry
Nej det gør jeg ikke så den er nu også deaktiveret.
Jeg er vist ved at have opklaret problemerne - bla har jeg åbenbart en router der står af hver gang der er en hastighed på linien der overstiger 4-5 mb!!!
Tak for hjælpen - send mig et svar så du kan få point.
mvh Jutta
12. maj 2011 - 11:25 #9
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede fru Sørensen Praktikant
12. maj 2011 - 13:50 #10
Tak for hjælpen :-)
Det ser ud til at virke nogenlunde nu - bortset fra lidt problemer med Adobe men mon ikke det løser sig?