Avatar billede KHHP Juniormester
12. maj 2011 - 11:49 Der er 1 løsning

A1150 og Lion

Hej
Jeg har haft kig på en brugt MacBook Pro A1150, med Intel Core Duo CPU, men er lidt i tvivl om den kan køre Apple's nyeste system, som kommer her til sommer en gang, Mac OS X Lion 10.7.
Ifølge kilder jeg har fundet på google, skulle Lion kræve en x86_64 kompatibel Intel Core 2 Duo CPU, for at køre systemet.
Har også fundet kilder der siger at jeg ikke kan udskifte CPU'en i en A1150, med en Core 2 Duo, da det vil kræve at jeg udskifter hele bundkortet.
Jeg står nemlig og vil gerne have en Mac, men gider ikke betale 15000,- for en ny, når jeg kan købe en brugt en, og så bruge det RAM osv. jeg har liggende i forvejen.
Maskinen jeg har kig på er en A1150 med Intel Core Duo CPU 1GB RAM, men mangler harddisk.
Jeg har en SATA harddisk fra en ikke appe bærbar, en Core 2 Duo 2,00GHz CPU fra en Dell Studio 1537, og 3GB RAM 667MHz, som er de samme som dem der sidder i nævnte MacBook.
Vil den hardware jeg liggende passe til en A1150?
Avatar billede Sparrman Nybegynder
12. maj 2011 - 12:42 #1
Det er da en noget gammel Mac du har gang i der :-)

Jeg ved ikke lige hvad du skal bruge den til, men jeg tror altså ikke det kan betale sig mm. du får den smidt i nakken :-)

Jeg skal forklare:

Du har helt ret i, at CPU ikke kan skiftes, dertil kræves et helt nyt logicboard (bundkort) prisen er ca. 5000 ex moms. Du vil dog næppe kunne få et nyere til at passe i dens case, da apple ofte laver om inde i disse.

Den er fra 2006 og kan max. klare 2Gb ram, i heldigeste fald 3Gb (uvist om den kan bruge den sidste Gb) da den ikke er 64bit kompatibel, hvilket jo så besvare om du kan køre Lion, som er rent 64bit.

Om du kan bruge dine gamle stumper fra Dell, er svært og svare på, men der er en vis chance.

lidt specs her: http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/stats/macbook_pro_2.0.html