Avatar billede Thefae Praktikant
13. maj 2011 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fodnote fylder for meget i højden i word 2010

Hej alle sammen :)

Jeg har problemer med at der er for meget luft over min fodnote tekst op til separatorlinjen.

Jeg har prøvet at søge på tidligere svar på lignende problemer, men har kun kunnet finde svar til ældre version af word.

Det er første gang jeg stiller spørgsmål herinde, så hvis jeg har glemt noget siger I bare til :)

(Jeg har et screendump af problemet, men ved ikke hvordan jeg sætter det ind her.)

Mvh Theresa
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. maj 2011 - 15:48 #1
Velkommen til.

Fodnotestregen (separatoren), der som standard bliver indsat, findes i sit eget "lag", og den ekstra luft kan være tomme afsnit, som er indsat i det "lag". Prøv at slå formateringsmærker til, så du kan se alle tegn (Ctrl+Shift+F8).

Hvis det er problemet, så gør sådan:

For at få vist "laget" med fodnoteseparatoren:
1. Skift til Kladde-visning (f.eks. via fanen Vis).

2. Vælg fanen Referencer > gruppen Fodnoter > Vis noter.

3. Øverst i det fodnote-panel, der vises nederst, vælg "Fodnoteseparator" fra listen.

4. Det er mit gæt, at den ekstra luft nu kan fjernes ved at slette et eller flere tomme afsnit, som nu er tilgængelige. Alternativt kan det tænkes, at der er føjet afstand efter til i dialogboksen Afsnit - så kan du åbne Afsnit og ændre afstanden efter til 0 (nul). Hvis du ønsker at slette selve fodenoteseparatoren, kan du markere den (dobbeltklik på den) og slette den. Luk panelet igen, når du er færdig.
Avatar billede Thefae Praktikant
13. maj 2011 - 21:00 #2
Mange tak, det prøver jeg når jeg kommer på arbejde på mandag :)
Avatar billede Thefae Praktikant
16. maj 2011 - 12:15 #3
Mange tak, det virkede som smurt :) Hvordan med point?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. maj 2011 - 22:09 #4
Velbekomme. Jeg så først din tilbagemelding nu. Dette er lavet som et svar - så kan du afvise dit eget svar og acceptere dette.