Avatar billede oldaf Nybegynder
13. maj 2011 - 15:46 Der er 5 kommentarer

hvordan inspiller jeg sange som komme til at lyde godt (Måske Pogram Helst Gratis)

Hej.

Jeg har et spørgsmål og spørgsmålet er at Hvordan kan man få indspillet sin egne sang på computer så det lyder godt!

Et eksempel
Nik og jays sange kan sagents blive inspillet godt men det kan min aldrig Mit spørgs mål lyder hvordan inspiller jeg sange som komme til at lyde godt

Måske et pogram :) der er gratis Min drøm er at jeg høre min sang på youtube er der en af jer der kan hjælpe! :) Håber det virklig
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 15:49 #1
Forstår ikke helt, Nik og Jay sange kan fint, men når du skal synge så kan de ikke? Eller er jeg helt tabt i tråden?
Avatar billede Sparrman Nybegynder
13. maj 2011 - 16:33 #2
Det du spørger om, svarer det ikke lidt til hvordan man får en super computer, for en krone?
Nik & Jay har jo studio og udstyr for millioner og du vil lave samme lyd gratis, eller næsten!!!
Eller misforstår jeg noget her? Jeg arbejder selv med lyd over computer og du kommer altså ikke i nærheden af nogenlunde lyd, medmindre du sim minimum for et lydkort og microfon i en tålelig kvalitet.
Lydkort m. XLR indgang til mic. ca 1000 kr og mic også med XLR ca. 500 kr. Billigere kan jeg ikke se det kan blive og det er IKKE Nik og Jay kvalitet :-)
Avatar billede Sparrman Nybegynder
13. maj 2011 - 16:58 #3
Måske det er nemmere og hjælpe med svar, hvis du skriver hvad du har lige nu af udstyr (microfon, lydkort osv)
Også har du da vist allerede en tråd kørende med næsten det samme spørgsmål :-)
13. maj 2011 - 17:10 #4
HEJ,

Det du har brug for et et godt AUDIO-program, som kan redigere din SELVOPTAGNE lydfil til noget, som du synes lyder godt.

Men hvis du har en billg microfon med en frekvensområde fra 30 - 500 HZ kan du aldrig komme i nærheden af HI-FI. (Eller sagt lidt mere tydeligt = du får en lyd som er ligeså dårlig som det udstyr du råder over .... eller lige så god !!.)

Søg på nettet efter GRATIS AUDIO-programmer (eller FREE AUDIO PROGRAMS )med Optage- og redigerings-muligheder - jeg arbejder med LIVE-video og jeg har set nogen gratis AUDIO-programmer i min søgen efter VIDEO -prgm'erne.

Jeg fandt til slut et - så det er bare at søge - vælge og evt. søge videre....

GOOD LUCK

KRistian
Avatar billede Sparrman Nybegynder
13. maj 2011 - 21:44 #5
Kig på det her: http://audacity.sourceforge.net/

Men du kommer altså ikke langt uden god hardware :-)