Avatar billede n_j_b Nybegynder
15. maj 2011 - 18:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jquery - Hjælp til at få vist input-validerings-besked før form godkendes.

Hej eksperter.

Jeg har et problem med en lille kontaktform, som jeg har lavet i Jquery.

Det skal være sådan at kontaktformularen tjekkes for om alle felter er udfyldte. Hvis ikke de er det, så skal et lille popuplignende vindue komme frem med en besked om at alle felter skal udfyldes. Det skal gøres sådan at browseren ikke opdateres. og at "$.post('send_msg.php',..." ikke bliver aktiveret før alle felter er udfyldt.

Nedenfor er den kode jeg har skrevet indtil nu, men jeg kan ikke komme videre...

<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script type="text/javascript">

    $(document).ready(function() {

        $("#submit_msg").click(function() {

                $.post('send_msg.php', $("#form").serialize(), function(data) {
                $("#contact_form").html(data);

                });

        return false;

        });

</script>
<div id="contact_form">
<form id="form">
Emne
<input type="text" name="msg_topic" style="width:480px; padding:3px; font-size:14px; color:#666; border:2px solid #D5D5D5;">

<br>
Besked
<textarea name="msg_content" style="width:480px; height:60px;padding:3px; font-size:14px; color:#666; border:2px solid #D5D5D5;"></textarea>
<br>
<input type="submit" id="submit_msg" value="Send besked..." class="frame_middle_user_submit_small" style="margin:0px;">

</form>
</div>

På forhånd, tak for hjælpen!
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. maj 2011 - 18:54 #1
Avatar billede n_j_b Nybegynder
17. maj 2011 - 11:47 #2
Hej igen. undskyld du fik lov at hænge lidt...

Jeg har kigget på dit link og har nu løst problemet.

Takker herfra. Smid et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. maj 2011 - 11:51 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. maj 2011 - 15:49 #4
Takker for point.