Avatar billede sobo Nybegynder
16. maj 2011 - 18:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udråbstegn i enhedshåndteringen!

Hvordan løser jeg mon problemet med at finde en driver til en ukendt enhed?

Enhed: Ikke tilgængelig
PNP-enheds:id: ACPI\HPQ0006
Fejlkode: The drivers for this device are not installed

Jeg sidder på en HP HDX9130eo med Win7-64bit

Nogle forslag? ;-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. maj 2011 - 18:34 #1
Det er QuickLaunch knapperne. Du skal installere driverne til dem.

Vista drivere fungere generelt på Windows 7, så installer dem her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=2100&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=3631313
Avatar billede lmcb Nybegynder
17. maj 2011 - 14:09 #2
Hej

Jeg ved ikke om det er løst, men det ser nu rigtigt mht til quick launch knapperne.

Hvis du højreklikker på den ukendte enhed og vælger egenskaber og derefter vælger fanebladet Detaljer og vælger Hardware Ids i property rullegardinet. så vil der f.eks stå PCI\VEN_11AB&DEV_4364

Det du skal bruge i denne linje er 11AB og 4364 og det kan du så smide ind på www.pcidatabase.com og den kan så hjælpe dig med finde ud af hvad det er for en enhed.

bemærk det ikke er alle typer enheder det virker med

Håber det kan bruges til noget

Lars
Avatar billede sobo Nybegynder
17. maj 2011 - 18:19 #3
Problemet er ikke løst. Jeg har hentet 15 drivere og småprogrammer fra den supportside, som heinzdmx linkede til. Jeg er nemlig ikke helt klar over hvilken driver jeg præcist skal hente, idet ingen af driverne bruger betegnelsen "QuickLaunch" eller lignende. Jeg har sågar opdateret BIOS til nyeste version.

Lars, gør jeg som du anviser står der helt præcist:

Værdi
ACPI\HPQ006
*HPQ006

Jeg har ellers lavet et flot PrintScreen, men man kan vist ikke sætte den slags ind i svar og kommentarer her på "Eksperten"?!
Avatar billede lmcb Nybegynder
17. maj 2011 - 20:37 #4
Hej igen

Som sagt så er det ikke alle enheder det virker på :-( desværre

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-systems-and/Unknown-Device-ACPI-HPQ0006/td-p/155489

kig på det første svar og download softpaq'en

prøv at se om det virker

Lars
Avatar billede sobo Nybegynder
17. maj 2011 - 22:55 #5
Jeg fulgte Larses link, og nu virker det! ;-)
Så læg lige et svar Lars :-)
Avatar billede lmcb Nybegynder
18. maj 2011 - 08:43 #6
Det glæder mig at høre de spiller nu :-)