Avatar billede nph12 Nybegynder
16. maj 2011 - 21:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af Drupal

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at prøve CMS-systemet på mit webhotel (som jeg har hos one.com). Jeg har prøve at følge vejledningen hos drupal.org, men kan ikke få det til at køre. Er der en som kan hjælpe mig med at få installeret drupal på mit webhotel?
Avatar billede nemlig Professor
16. maj 2011 - 21:57 #1
Jeg kan ikke bidrage med noget omkring Drupal installationen. Men jeg ved at Drupal anvender MySQL. Jeg har nogle sites kørende hos One.com, som gør brug af MySQL, og min erfaring er, at MySQL kører meget laaaaaaaansom hos One.com. Da jeg har tilsvarende sites kørende på andre billige webhoteller, kan jeg sammenligne hastigheden. Så er du "advaret"....... :)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2011 - 08:37 #2
Vi kan godt hjælpe dig med Drupal - se http://www.halibut.dk.
Men vi kan generelt ikke anbefale One.com. Der er andre og meget bedre løsninger.
Avatar billede nph12 Nybegynder
17. maj 2011 - 08:51 #3
I første omgang er det bare at se, hvad Drupal er og kan.

Det kan godt være, at skifte webhotel bliver aktuelt på et senere tidspunkt, hvis Drupal ikke kører optimal på one.com
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. maj 2011 - 17:49 #4
Hvilke webhoteller skal man vælge, hvis det skal være hurtigt og stabilt?
Avatar billede nemlig Professor
18. maj 2011 - 18:15 #5
Jeg har over 10 sites kørende hos www.web2u.dk. 5 kr. i måneden + moms. Det kører rigtigt godt, men der findes også mange andre gode alternativer. www.one.com er bare ringere end alle andre, jeg kender - i hvert fald når vi taler om afvikling af MySQL.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 08:44 #6
Der er flere, der kan anbefales, bl.a. er Surftown er udmærket. Hvis det skal være en udenlandsk er der http://www.webfaction.com/ eller http://www.eapps.com/
Avatar billede lilleweb Nybegynder
20. august 2011 - 10:24 #7
Jeg har god erfaring med Wannafind's "Open Source webhotel"
http://www.wannafind.dk/webhotel/ - prisen er i top .... men det er support også så ... min erfaring er at man får hvad man betaler for :-)

Morten
www.hjemmesider.dk
Avatar billede stensiggaard Nybegynder
08. september 2011 - 09:02 #8
Jeg bruger Gigahost til at køre Drupal på, og det kører ganske udmærket.
Mht. installation af Drupal, så har du brug for FTP-adgang og dit webhotel skal kunne køre PHP5, samt have adgang til gerne 128MB php-memory, selvom det kan køre med 32 og 16.
Hvor langt er du kommet i din installation?