17. maj 2011 - 12:40Der er
6 kommentarer og 1 løsning
PDF-filer kan ikke åbnes i IE9
Hej!
Det drejer sig om en Acer - Windows 7 Premium.
Der er nyeste Adobe Reader installeret.
Når PDF-filer åbnes fra e-boks.dk eller netbank åbnes de ikke.
Problemet er opstået efter installation af IE9.
Altså siden kommer frem, hvor man så kan vente og derefter klikke "klik her" for at tvinge en download igennem, men intet sker. Jeg har læst side op og ned, prøvet forskellige instillinger i IE9 og fjernet Adobe Reader osv. Norton firewall er deaktiveret osv.
Dette her: 1. In Adobe Reader or Acrobat, choose Edit > Preferences. 2. Select Internet. 3. Deselect Display PDF In Browser, and then click OK. 4. Choose Edit > Preferences > Internet, select Display PDF In Browser, and then click OK
Det virkede for mig, så mon ikke det er et bud :-) Ellers holder jeg også på en geninstallation af acrobat.
Nu prøvede jeg e-boks' testsystem, og det fortæller mig at de ikke kan se via IE9 om jeg har Adobe Reader installeret, så det må være problemet, så nu prøver jeg en anden version end Adobe Reader X...
Jeg installerede Adobe Reader 9.4 og det virkede. Jeg slog derefter Vis PDF i browser fra... , derefter slog jeg det til igen, og nu åbner den perfekt i IE9 uden unødvendige klik.
Tak for forslagene.
Jeg læste efterfølgende at Adobe Reader X ikke understøttede IE9, den står i hvert fald ikke på Adobes egen side over understøttede browsere, så måske det også er en del af problemet.
et rigtig godt tip fra sparmann #3 - der virker bare perfekt selv med en ældre sag som acrobat 8 og IE9
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.
Følg dette spørgsmålOpretPreview
Flere spørgsmål fra Andre styresystemer kategorien