Avatar billede kingjean Juniormester
17. maj 2011 - 12:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PDF-filer kan ikke åbnes i IE9

Hej!

Det drejer sig om en Acer - Windows 7 Premium.

Der er nyeste Adobe Reader installeret.

Når PDF-filer åbnes fra e-boks.dk eller netbank åbnes de ikke.

Problemet er opstået efter installation af IE9.

Altså siden kommer frem, hvor man så kan vente og derefter klikke "klik her" for at tvinge en download igennem, men intet sker.  Jeg har læst side op og ned, prøvet forskellige instillinger i IE9 og fjernet Adobe Reader osv. Norton firewall er deaktiveret osv.

Nogle idéer?  :)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2011 - 12:49 #1
ikke en løning men et forslag

Smid Adobe ud og installer Foxit Reader, der er meget mindre, men efter min mening kan det samme.

Alt for meget bøvl med Adobe Reader
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2011 - 12:54 #2
Avatar billede Sparrman Nybegynder
17. maj 2011 - 12:59 #3
Dette her:
1. In Adobe Reader or Acrobat, choose Edit > Preferences.
2. Select Internet.
3. Deselect Display PDF In Browser, and then click OK.
4. Choose Edit > Preferences > Internet, select Display PDF In Browser, and then click OK

Det virkede for mig, så mon ikke det er et bud :-)
Ellers holder jeg også på en geninstallation af acrobat.
Avatar billede kingjean Juniormester
17. maj 2011 - 13:01 #4
Jeg har geninstalleret og prøvet din måde Sparrman...  :(  Det hvade jeg forsøgt inden.
Avatar billede kingjean Juniormester
17. maj 2011 - 13:04 #5
Nu prøvede jeg e-boks' testsystem, og det fortæller mig at de ikke kan se via IE9 om jeg har Adobe Reader installeret, så det må være problemet, så nu prøver jeg en anden version end Adobe Reader X...
Avatar billede kingjean Juniormester
17. maj 2011 - 13:14 #6
Jeg installerede Adobe Reader 9.4 og det virkede.  Jeg slog derefter Vis PDF i browser fra... , derefter slog jeg det til igen, og nu åbner den perfekt i IE9 uden unødvendige klik.

Tak for forslagene.

Jeg læste efterfølgende at Adobe Reader X ikke understøttede IE9, den står i hvert fald ikke på Adobes egen side over understøttede browsere, så måske det også er en del af problemet.
Avatar billede larsini Seniormester
18. maj 2011 - 07:50 #7
et rigtig godt tip fra sparmann #3 - der virker bare perfekt selv med en ældre sag som acrobat 8 og IE9