Avatar billede hanne-dk Nybegynder
18. maj 2011 - 10:02 Der er 5 kommentarer

vil hele tiden komprimere emails

hejsa
hvordan får jeg outlook ekspress til at lade være med at spørge hele tiden om jeg vil komprimere mails for at lave plads?
Avatar billede Sparrman Nybegynder
18. maj 2011 - 10:29 #1
Som jeg husker det, kan du ikke slå det fra.

Der er derfor 2 muligheder, hvor af den ene er, at du bliver nødt til og lade den komprimere.

Der er  en "timer" i registreringsdatabasen, der tæller op til 100 åbninger af OE og så vil den komprimere.

I dette ligger løsning 2. Du må rette denne tæller, som er her.
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{GUID for Identity}\Software\Microsoft\Outlook Express\6.0

Som altid skal du huske backup, inden du piller i reg. basen.

Ingen af delene er optimale, jeg har selv altid ladet den komprimere, da det er det letteste :-)
Avatar billede Sparrman Nybegynder
18. maj 2011 - 10:30 #2
Glemte i farten, at du i reg. basen skal sætte tælleren til 0. Syntes dog ikke det er besværet værd :-)
Avatar billede hanne-dk Nybegynder
18. maj 2011 - 10:57 #3
ok - mit problem er at den gør det en gang i ugen, og det tager 1 time for den at komprimere :-(
ærgerligt at det skal være så svært at rette, jeg tør ikke rigtigt ændre i databasen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2011 - 15:57 #4
Har du mange mails liggende der?
En time er godt nok lang tid. Man kunne måske overveje at gemme nogle af mailene et andet sted. Kunne tænkes at der så vil gå længere tid mellem den skal komprimere. Hos mig tager det mellem 5 og 10 sek når den gør det.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2011 - 15:59 #5
Jeg har på min pc flere drev og jeg har lavet en mappe på det andet drev i dokumentermappen der hedder "gemt post". Og det har jeg gjort fordi hvis styresystemet går ned og skal installeres igen, så er disse mails tabt.