Avatar billede krpoulsen Novice
18. maj 2011 - 14:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jquery og AJAX hjemmeside virker i Firefox, Opera og safari men ikke i IE.

Hej folkens.

Jeg håber på at kunne finde lidt hjælp herinde til mit lille hjemmesideprojekt.
Jeg har en hjemmeside, da jeg i min fritid arbejder som naturfotograf.
Tidligere havde jeg en simpel HTML side med et autogenereret flash billedalbum, men det var for irriterende.
Nu har jeg så fået en af mine venner til at lave en side til mig i ajax, noget med noget jquery, jeg forstår det sku ikke helt, men jeg kan godt finde ud af at rette de mest basale ting i DreamWeaver.

Vores problem er at vi begge er kørt en del fast da det har vist sig at siden ikke virker i IE?
Vi aner simpelthen ikke havd der er galt, man kan sagtens bladre i menuen i både safari, opera, firefox men altså ikke i IE.
Er det noget der er nogen af jer der har hørt om før?

siden findes på www.kp-foto.com

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Kristian Poulsen
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2011 - 14:51 #1
Der er javascript-fejl på siden så det forklarer hvorfor der er så mange ting der ikke fungerer - fejlen sker i jquery, så et forsigtigt gæt kunne være at i kører med en for gammel version i forhold til hvad nogle af jeres komponenter skal køre med. Jeg kan ikke umiddelbart se præcis hvad der kalder jquery og altså forårsager fejlen, så i må prøve jer lidt frem ved at disable al javascript og en efter en slå funktionerne til så i kan se hvad der giver problemerne.

AJAX er selvfølgelig en meget smart ting, men har i samtidig overvejet at det koster så godt som alt i forhold til søgemaskiner?
Avatar billede krpoulsen Novice
18. maj 2011 - 15:22 #2
Tak for svaret keysersoze.
Jeg har nu udskiftet den jQury.js fil med en nyere version. Det var filen jQuery.js der gav en error. Den kørte med en version 1.2.1 og jeg har nu udskiftet den med version 1.6.1.
Så nu giver IE ikke længere nogen error, men den vil stadig ikke bladre i menuen overhovedet, og det virker stadig i FF og Safari.
Vi er nok nødt til at bide i det sure æble og begynde at fejlfinde fra en ende af! :(
Men i hvert fald tak for dit svar.
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2011 - 17:58 #3
Jeg har ikke kigget din kode igennem, men det kunne skyldes at din HTML-kode ikke er valid.
Avatar billede krpoulsen Novice
18. maj 2011 - 21:44 #4
Ok. Her kommer jeg nok til kort, med min meget begrænsede kode viden! ;)
Hvad skal jeg gøre hvis min HTML kode ikke er valid?
Hvordan kan jeg nemmest fejlfinde?
På forhånd tak.
vh
KP
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2011 - 22:59 #5
Valid kode er når standarderne fra W3 overholdes - det kan valideres på validator.w3.org.

Mit gæt på hvorfor galleriet stadig ikke viker vil være den invalide kode i gallery.php - sammenhængen mellem table, divs, tr og td overholder ikke standarderne.
Avatar billede krpoulsen Novice
27. september 2011 - 16:52 #6
Hej keysersoze
Kan du ikke poste din #3 som et svar så jeg kan dele nogle point ud?
Det var HTML koden som ikke var valid, men kan ikke huske lige bestemt hvor det var henne. Men bare skriv din #3 som svar så kan jeg få lukket denne tråd. På forhånd tak.
vh
KP
Avatar billede keysersoze Guru
27. september 2011 - 17:36 #7
svar :)