Avatar billede lad Nybegynder
18. maj 2011 - 20:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Drivere og copyright

Hej med jer. Jeg er ikke sikker på hvor det er korrekt at skrive det her spørgsmål.

Mit spørgsmål går på om man må lægge en driver op på en hjemmeside og tilbyde den? De fleste drivere er der jo copyright på. Jeg har ikke tænkt mig at ændre på dem eller noget. Måske kan man lægge dem op hvis man bare skriver tydeligt hvem der ejer selve driveren?
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2011 - 21:07 #1
Som udgangspunkt nej, så længe de ikke har angivet andet. Men du må gerne linke til dem (hos producenten) hvis du tydeligt angiver at du ikke selv er kilden.
Alternativt kan man forsøge at forhøre sig hos producenten. Ofte er de temmelig ligeglade, da meningen med driverne netop er at være tilgængelige (og hos flere skrives der også i deres copyright at de frit må distribueres).
Avatar billede pstidsen Novice
18. maj 2011 - 22:18 #2
Link da til dem. Du kan jo linke HELT til driveren hos producenten, så de kommer til "kør", "gem" eller "annuller" dialogen ;) Det kan da være det samme ;)
Avatar billede lad Nybegynder
19. maj 2011 - 07:03 #3
Det kunne man sagtens, problemet er at producenterne konstant skifter stien til deres drivere. Så ville jeg skulle opdatere konstant og ajourføre.

Samtidigt så er der allerede en side der gør det jeg vil hvis altså jeg holder mig til links. Oh well.
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2011 - 08:17 #4
Det kunne man sagtens, problemet er at producenterne konstant skifter stien til deres drivere. Så ville jeg skulle opdatere konstant og ajourføre.
Det skal du jo også hvis du skal downloade driveren og uploade til din hjemmeside ;)

Du kan henvise til slimdrivers, som er MEGA godt til at finde og opdatere nye drivere: http://slimdrivers.en.softonic.com/universaldownloader-launch
Avatar billede lad Nybegynder
19. maj 2011 - 08:20 #5
Det jeg mente var at hvis jeg har dem på min side så skal jeg kun gøre det én gang.

Men jeg tror sådan set jeg er nået der til hvor jeg bare glemmer min idé - jeg tror den er implementeret godt nok i forvejen af andre :)

Tak for jeres indlæg.